تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : صفحات
لینک : econews.ir/5x3774534
شناسه : 3774534
تاریخ :
تجاوز هوایی ائتلاف آمریکا و انگلیس به الحدیده یمن اقتصاد ایران: رسانه‌های یمن از تجاوز هوایی آمریکا و انگلیس به استان الحدیده در غرب یمن خبر دادند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، شبکه المَسیره یمن گزارش داد که ائتلاف متجاوز آمریکا و انگلیس مشترکا منطقه‌ای در استان الحُدیده واقع در غرب یمن را هدف حمله هوایی قرار داده‌اند.

بر اساس این گزارش، منطقه الجبانه واقع در غرب شهر الحدیده (مرکز استان مذکور) هدف حمله بوده است. از تلفات و خسارت‌های احتمالی این حمله، گزارشی منتشر نشده است.

ائتلاف متجاوز مذکور شنبه این هفته نیز، در سه نوبت، منطقه‌ای در استان اب یمن را هدف حمله هوایی قرار داده بود.

ائتلاف متجاوز آمریکا و انگلیس طی ماه‌های گذشته در حمایت از رژیم اسرائیل، به برخی از مناطق یمن حملات هوایی مشترکی انجام داده‌ اند که اخیرا استان‌های اب، تعز و  الحدیده و عمران یمن هدف این حملات قرار گرفته‌اند.

شورای امنیت سازمان ملل 21 دی ماه گذشته قطعنامه پیشنهادی آمریکا و ژاپن را علیه یمن درباره حملات در دریای سرخ را تصویب کرد. این قطعنامه با 11 رای موافق و چهار رأی ممتنع روسیه و چین و الجزایر تصویب شد و چراغ سبزی شد برای آمریکا و انگلیس تا به رژیم اسرائیل در برابر حملات و عملیات‌های تلافی‌جویانه یمن کمک کرده و به این کشور عربی حملات هوایی از دریا و پایگا‌ه‌های اطراف انجام دهند.

ارتش یمن بارها اعلام کرده فقط کشتی‌های اسرائیلی یا کشتی‌هایی که عازم سرزمین‌های اشغالی را با هدف توقف جنایت صهیونیست‌ها در غزه، هدف قرار خواهد داد و هر کشوری که مانع از این کار شود، خود هدف حملات پهپادی و موشکی نیروهای مسلح یمن قرار خواهد گرفت. به همین دلیل، طی این مدت ده‌ها کشتی و منافع متعلق به صهیونیست‌ها و حامیان‌ آن‌ها هدف قرار گرفته است.

طی هفته گذشته ارتش یمن کشتی‌های یونانی را هدف قرار داد که این قانون را زیر پا گذاشته بودند. در اثر این حملات یکی از نفت‌کش‌ها به شدت آسیب دید و دچار حریق شد.

انتهای پیام/