تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : صفحات
لینک : econews.ir/5x3774533
شناسه : 3774533
تاریخ :
پشت پرده آتش‌افروزی در مراکز تجاری افغانستان اقتصاد ایران: در پی تخریب و آتش‌زدن مراکز تجاری در شهرهای مهم افغانستان برخی از منابع خبری پاکستان و همچنین کاربران نزدیک به هیئت حاکمه طالبان در افغانستان، انگشت اتهام را به سوی سازمان اطلاعات ارتش پاکستان نشانه رفته‌اند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، منابع خبری پاکستانی و کاربران نزدیک به طالبان مدعی شدند سازمان اطلاعات ارتش پاکستان (‌آی‌اس‌آی) یک واحد ویژه برای تخریب و آتش‌زدن مراکز تجاری در شهرهای مهم افغانستان ایجاد کرده است.

صفحه کاربری «باهوت» خبرنگار و نویسنده نزدیک به نیروهای بلوچ در پاکستان اظهار داشت که ریاست این واحد را یک افسر اهل کویته به نام «جمال نصیر» بر عهده دارد که نام سازمانی او «شاهین» است.

به گفته منابع برخی اکانت‌های نزدیک به طالبان از جمله "اسدالله آغا"، ماه گذشته نیز این واحد ویژه از سازمان اطلاعات ارتش پاکستان، یک مرکز تجاری را در نزدیکی مرز مورد مناقشه افغانستان در قندهار به آتش کشیدند که در نتیجه تمام بازار به آتش کشیده شد.

خبرگزاری آوا نیز به نقل از منابعی اعلام کرد پیش‌تر بر اثر آتش سوزی در قندهار، ننگرهار، هرات و در برخی از ولایت‌های شمالی افغانستان، خودروهای باربری و بازارهای بزرگ سوختند اما عاملان این رویدادها مشخص نشد و حکومت طالبان نیز درباره آن رسماً اظهار نظری نداشته است.

انتهای پیام/