تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : خودرو
لینک : econews.ir/5x3774532
شناسه : 3774532
تاریخ :
کراس اوور جذاب آلمانی با نادین خودرو می‌آید اقتصاد ایران: عصر خودرو- شرکت نادین خودرو به عنوان متولی واردات خودروهای آئودی به ایران، در نظر دارد آئودی Q۳ را در سامانه وارداتی ویژه جانبازان عرضه کند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، شرکت نادین خودرو به عنوان متولی واردات خودروهای آئودی به ایران، در نظر دارد آئودی Q3 را در سامانه وارداتی ویژه جانبازان عرضه کند. به همین بهانه با این آلمانی خوش استایل آشنا شویم.

مقدمه
آئودی Q3 کراس‌اوور جمع و جور این برند خوشنام آلمانی است که اولین نسل آن سال 2011 معرفی شد و تا سال 2018 تولید آن ادامه داشت. موتورهای 1.4، 2 و 2.5 لیتری در اتاق 8U مورد استفاده قرار گرفتند.

نسل دوم Q3 از سال 2018 بر روی خط تولید آئودی در کشورهای مجارستان، برزیل و چین قرار گرفت. اتاق F3 بر روی پلت فرم MQB سری A2 ساخته شده است که خودروهایی مانند فولکس واگن تیگوان، سئات تاراکو و اشکودا کودیاک هم روی همین سری از پلت فرم بنا شده‌اند.

نمونه وارداتی نادین خودرو از مدل Sportback این خودرو است که سری به مراتب جذاب‌تر از نمونه‌های معمولی است. در تیپ اسپرت بک خودرو از لحاظ طولی ابعاد بزرگ‌تر و ارتفاع کوتاه‌تر به نسبت تیپ‌های دیگر دارد.

 

مشخصات فنی
آئودی Q3 نسل دوم از موتورهای با حجم مختلف بهره می‌برد. 1.4، 1.5، 2 و 2.5 لیتری بنزینی تا موتور 2 لیتری توربو دیزل که تمامی این موتورها از تکنولوژی‌های توربوشارژ و پاشش سوخت مستقیم بهره می‌برند که در محصولات آئودی این مدل موتورها را TFSI می‌نامند.

نمونه وارداتی نادین خودرو، موتور 4 سیلندر 1.5 لیتری توربو با پاشش سوخت مستقیم دارد که حداکثر 158 اسب‌بخار قدرت و 250 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. تمامی این نیرو توسط گیربکس 7 سرعته دوکلاچه (S-TRONIC) به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. نکته جالب اینکه شرکت آئودی برای سیستم انتقال قدرت این خودرو علاوه بر نمونه اتوماتیک، قابلیت انتخاب گیربکس 6 سرعته دستی هم برای علاقه‌مندان گیربکس‌های دنده‌ای قرار داده است.

مصرف سوخت اعلامی این خودرو تنها 6.54 لیتر در هر 100 کیلومتر است که با توجه به وزن حدودا 1500 کیلوگرمی عدد مناسبی است. شتاب 0-100 این خودرو طبق کاتالوگ 9.6 ثانیه به ثبت رسیده است.

برای اینکه رانندگان حس بهتری از چسبندگی و پایداری این خودرو را درک کنند، آئودی سیستم تعلیق جلو را از نوع مستقل مک فرسون و در عقب مستقل مولتی لینک انتخاب کرده است.

 

امکانات ایمنی و رفاهی
کراس‌اوور جمع جور تازه وارد آئودی، به امکاناتی همچون 2 کیسه‌هوای سرنشینان جلو، سیستم کنترل پایداری، سیستم کمکی حرکت در سربالایی، ترمز جلو و عقب دیسکی، دستیار کمکی رانندگی ADAS (کروزکنترل تطبیقی، سیستم جلوگیری از برخورد جلو، هشدار خروج از خط، سیستم ترمز اضطراری)، سانروف، ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای، مالتی مدیا 10 اینچی لمسی با قابلیت اتصال تلفن همراه و پورت USB و بلوتوث، 8 عدد بلندگو، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، سنسور نور و باران، تنظیم صندلی راننده در 6 جهت، سنسور پارک جلو و عقب، دوربین دنده عقب، فرمان برقی و چراغ‌های تماما LED مجهز است.

ابعاد Q3 SPORTBACK
Q3 جزء کوچک‌ترین کراس‌اوورهای آئودی در سبد محصولاتش است؛ به همین دلیل طبیعتا فضای جاداری را در اختیار سرنشینان قرار نمی‌دهد. طول این خودرو 4485،عرض 1849 و ارتفاع آن 1616 میلی‌متر است. فاصله بین دو محور که به نوعی نشان دهنده فضای داخل کابین سرنشینان است، 2680 میلی‌متر است که در بین رقبای خود یعنی VOLVO XC40، BMW X1 و Mercedes-benz GLA کوچک‌ترین فاصله بین دو محور را دارد. این خودرو با ابعاد کوچک کاملا مناسب شهری‌های بزرگ است که معضل اصلی رانندگان فضای مناسب برای پارک خودرو است.

آئودی Q3 Sportback یک کراس‌اوور جمع و جور وارداتی است که با توجه به ابعادش می‌توان آن را به خانواده‌های کم جمعیت پیشنهاد کرد که نیاز به خودروی کوچک در عین حال با اصالت اروپایی دارند و قصد استفاده از آن در شهر را داشته و ابعاد جمع و جور برای آن‌ها مهم است.

با تمام وجود ورود محصولات این برند معتبر آلمانی را که در بحث تکنولوژی و کیفیت جزء بهترین‌ها است را به فال نیک گرفته و امیدواریم که هرچه زودتر شاهد حضور این خودروها در خیابان‌های کشور باشیم.

نوع موتور 4 سیلندر توربوشارژ با پاشش سوخت مستقیم
حجم موتور 1498 سی‌سی
حداکثر قدرت 158 اسب‌بخار
حداکثر گشتاور 250 نیوتن‌متر
گیربکس 7 سرعته دوکلاچه
شتاب 0-100 9.6 ثانیه
محور محرک جلو FWD
مصرف سوخت 6.54 لیتر در 100 کیلومتر
سیستم تعلیق جلو/عقب مک فرسون / مولتی لینک

نوشته: محمد کمال‌پور