تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3774507
شناسه : 3774507
تاریخ :
ورود دانش آموزان به عرصه کنشگری اجتماعی مطالبه جدی رهبری است اقتصاد ایران: اراک- مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مشارکت بیش ۱۱۰۰ گروه از سراسر کشور در جشنواره ملی سرود را امیدبخش دانست و گفت: ورود دانش آموزان به عرصه کنشگری اجتماعی مطالبه جدی رهبری است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، حامد علامتی ظهر دوشنبه در آئین اختتامیه جشنواره ملی سرود آفرینش در اراک، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را یکی از مراجع رسمی آموزش را در حوزه‌های کتاب، شعر، پویانمایی و فیلم دانست و اظهار کرد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مکمل فعالیت‌های پرورشی مدارس، مکمل اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و الگویی جامع در زمینه حکمرانی تعلیم و تربیت است.

وی افزود: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را حلقه واسط میان دستگاه‌های تعلیم و تربیت دانست و ادامه داد: در این جشنواره علاوه بر اعضای کانون، تمام اقشار به عنوان فرزندان ایران حضور پیدا کردند و تحقق مطالبات کمی و کیفی مقام معظم رهبری در حوزه‌های مختلف فرهنگی، هنری و ادبی از اهداف کانون است.

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور گفت: نخستین مطالبه مقام معظم رهبری، توسعه و ترویج سرود در بین نوجوانان و جوانان است و این اقدام با کمک هنرمندان و مربیان و نقش آفرینی نوجوانان در حال انجام است.

علامتی با اشاره به مشارکت ۱۱۱۱ گروه از سراسر کشور در جشنواره تصریح کرد: این تعداد حضور با مشارکت ۲۰ هزار دانش‌آموز و نوجوان به همراه مربیان بسیار امیدبخش است اما نباید به همین مقدار قانع باشیم و با توجه به وجود حدود ۱۷ میلیون دانش‌آموز در کشور باید به دنبال هدف‌های بالاتر باشیم.

وی سرود را هنر گروهی دانست و گفت: سرود به عوامل مختلفی بستگی دارد و باید از شعر و محتوای خوب برخوردار باشد و در کنار محتوا، خوانش، صوت، موسیقی و اجرای خوب نیز مهم است.

علامتی ادامه داد: هماهنگی بین اعضای گروه و هارمونی در این راستا اهمیت ویژه ای دارد چرا که نقطه ضعف ما کار گروهی است و تاکید وزیر آموزش و پرورش پس از نماز، بر انجام فعالیت‌های گروهی همچون سرود متمرکز است.

معاون وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر ضرورت احیای سرودهای گروهی اظهار کرد: سرود باید به عنوان یک سکوی آموزشی فعالیت‌های گروهی و کنشگری اجتماعی در بین نوجوانان ترویج داده شود همچنین در کنار فعالیت‌های جهادی، تشکیل گروه‌های سرود با مبانی مختلف از جمله وطن، پرچم، هویت دینی و هویت ملی از مواردی است که باید روی آن سرمایه‌گذاری کرد.

علامتی با بیان اینکه ورود دانش‌آموزان به عرصه کنشگری اجتماعی مطالبه رهبری است، ادامه داد: امروزه باید سرودهای مناسب نوجوانان با الگوی ایرانی اسلامی، علاقه به وطن، مضامین انقلابی، دینی و هویتی و توجه به اهل بیت مورد توجه ویژه مربیان پرورشی باشد.