تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : راه و شهرسازی
لینک : econews.ir/5x3774457
شناسه : 3774457
تاریخ :
اجرای برنامه‌های آموزش‌محور برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در مدارس اقتصاد ایران: شهردار منطقه ۱۴ تهران از برنامه‌ریزی برای پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی و اجرای برنامه‌های آموزش‌محور با بهره‌مندی از ظرفیت مدارس و مردم خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، امیر شهرابی طی تشکیل قرارگاه اجتماعی منطقه که با حضور محمد نقیب مدیر سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران، مسئولان قضائی، پلیس مواد مخدر، آموزش و پرورش همچنین جمعی از گروه‌های مردمی برگزار شد، از آمادگی منطقه برای شناسایی نقاط آسیب پذیر، رفع چالش‌ها و افزایش آگاهی خانواده‌ها در خصوص آسیب‌های اجتماعی با اجرای ویژه برنامه‌های آموزش محور به عنوان اولویت فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی شهرداری منطقه تاکید کرد.

شهرابی با اشاره به طرح ساماندهی فضای بی دفاع شهری، تأمین روشنایی پارک‌ها و زیرگذر بزرگراهی از جمله در بزرگراه امام علی (ع) با هدف ایجاد فضاهای امن در منطقه و افزایش ضریب امنیت شهروندان افزود: خوشبختانه محلات منطقه به لحاظ وجود آسیب‌های اجتماعی و نقاط آسیب خیز وضعیت مطلوبی نسبت به بسیاری از محلات دارند با این‌حال با برنامه‌ریزی و تلاش در تعامل با نهادهای دیگر چون نیروی انتظامی، بهزیستی، قوه قضائیه، بسیج، پلیس، اداره برق و… جهت بهبود کیفیت زندگی شهروندان و کاهش معضلات و آسیب‌های اجتماعی گام‌های مصمم بر می‌داریم.

نقیب مدیر سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران در این هم اندیشی از لزوم ایجاد فضای امن جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی همچنین ضرورت اجرای فرهنگ‌سازی و برنامه‌های آموزش محور در خانواده‌ها صحبت کرد.

وی با تاکید بر اهمیت مشارکت اجتماعی با همراهی مردم و معتمدان محله‌ها گفت: بدون تردید با استفاده از ظرفیت مساجد، مراکز فرهنگی و به خصوص مدارس می‌توان گام‌های اثربخشی برای کاهش و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی برداشت.

نقیب از اجرای طرح «زنگ آسیب‌های اجتماعی» با محوریت مدارس به عنوان برنامه‌های مؤثر در نظر گرفته شده در راستای پیشگیری و کاهش آسیب با ارتقای سطح آگاهی خانواده‌ها نام برد و یادآور شد: با توجه به ظرفیت‌های خوب منطقه ۱۴ و پای کار بودن مدیریت شهری این منطقه، در نظر داریم این طرح را به صورت پایلوت از مدارس منطقه ۱۴ و در مقطع متوسطه از ابتدای مهر آغاز کنیم و سپس در سایر مراکز آموزشی و فراگیر در مناطق تسریع یابد.

شهرابی هم بر هم افزایی و همسویی شهرداری با آموزش و پرورش منطقه جهت بالابردن آگاهی قشر کودک و نوجوان با استفاده از نیروهای انسانی دلسوز در قالب این طرح آموزش محور با عنوان «زنگ آسیب‌های اجتماعی» در مدارس تاکید کرد.

شهردار منطقه ۱۴ در پایان با بیان اینکه اثربخشی فعالیت‌های قرارگاه اجتماعی و افزایش امنیت و کاهش آسیب‌ها در محلات بدون تردید با حضور و مشارکت گروه‌های مردمی مرتفع و موفقیت حاصل می‌شود، تاکید کرد: مراقبت‌های اجتماعی محلات با بهره‌مندی از ظرفیت‌های مردمی همچنین ظرفیت مساجد، پایگاه‌های بسیج و مدارس در راستای اهداف قرارگاه و کاهش آسیب‌های اجتماعی تا پایان سال انجام می‌شود.