تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اجتماعی
لینک : econews.ir/5x3774451
شناسه : 3774451
تاریخ :
وقت ملاقات عمومی با "سیاره کیوان" در گنبد مینا اقتصاد ایران: رویداد "ماه‌شناخت" روز چهارشنبه ۲۱ شهریورماه در آسمان‌نمای بزرگ پارک آب و آتش برگزار می‌شود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، آسمان‌نمای گنبد مینا طبق روال ماه‌های اخیر، عصر روز چهارشنبه 21 شهریور همزمان با هفتمین روز از ماه ربیع‌الاول که هلال ماه از شامگاه به شکل تربیع (نیمه) در آسمان دیده می‌شود، رویداد «ماه‌شناخت» را با هدف آشنایی بیشتر علاقه‌مندان به قمر زمین و دیگر اعضای منظومه شمسی در سالن این مجموعه برگزار می‌کند. تمرکز ماه‌شناخت شهریور 1403، رصد سیاره زیبای کیوان یا همان زحل است.

این رویداد از ساعت 18 چهارشنبه با کارگاه آموزشی ویژه آشنایی با سیاره زحل و رصد آن در فضای داخلی آسمان‌نمای گنبد‌ مینا آغاز می‌شود. تدریس در این کارگاه را ذوالفقار دانشی‌نسب و کاظم کوکرم بر عهده دارند که هر دو از روزنامه‌نگاران علم و مدرسان نجوم شناخته شده هستند.

در ادامه و پس از پایان کارگاه آموزشی یک ساعته، رصد ماه و سیاره زحل با تلسکوپ 16 اینچی گنبد مینا در محوطه بیرونی این مجموعه انجام می‌شود و علاقه‌مندان، آموخته‌های خود را با رصد از پشت چشمی تلسکوپ تکمیل خواهند کرد.

گفتنی است شرکت در رویداد ماه‌شناخت برای همه علاقه‌مندان به نجوم آزاد و رایگان است و به ثبت نام نیاز ندارد.

انتهای پیام/