تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3774435
شناسه : 3774435
تاریخ :
برگزاری اجلاسیه ملی اسب کاسپین در گیلان اقتصاد ایران: رشت _ رئیس هیات سوارکاری گیلان از برگزاری اجلاسیه ملی اسب کاسپین در این استان خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، محمدمهدی انتظام ظهر دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه و خبرنگاران اظهار کرد: در گذشته هیچ بانک اطلاعات کاملی از سوارکاری گیلان در اختیار نبود.

رئیس هیأت سوارکاری گیلان از فعالیت حدود ۸۰۰ سوارکار بیمه شده در این استان خبر داد و اضافه کرد: بر اساس داده‌های آماری همین تعداد سوارکار بیمه نشده در استان فعالیت می‌کنند.

انتظام با بیان اینکه بانوان گیلانی به رشته سوارکاری استقبال بیشتری نشان دادند، گفت: حدود ۶۰ درصد فعالین سوارکاری گیلان را بانوان تشکیل می‌دهند.

به گفته وی، ۱۷ مربی سوارکاری در گیلان فعالیت می‌کنند که در گذشته ۲ نفر بیشتر نبود و از این تعداد ۴ مربی خانم است.

رئیس هیأت سوارکاری گیلان از فعالیت ۲۰ باشگاه سوارکاری در این استان خبر داد و بیان کرد؛ ۱۲ باشگاه سوارکاری دیگر در گیلان در حال راه اندازی است که در گذشته این آمار ۳ باشگاه بوده که ۲ باشگاه فعال بوده است.

انتظام با بیان اینکه اسب کاسپین متعلق به گیلان است، گفت: مسؤولان و متولیان امر باید نسبت به تقویت اسب کاسپین تلاش کنند.

وی از برگزاری اجلاسیه ملی اسب کاسپین در گیلان خبر داد و افزود: احیا و تقویت جایگاه واقعی اسب کاسپین در دستور کار قرار دارد.

رئیس هیأت سوارکاری گیلان از راه اندازی دو سالن سرپوشیده سوارکاری در این استان خبر داد و بیان کرد: در حال حاضر دو سالن سرپوشیده سوارکاری در گیلان وجود دارد که مناسب برگزاری مسابقات حرفه‌ای نیست.

انتظام با اشاره به ظرفیت‌های ملی سوارکاری گیلان بیان کرد: ۴ باشگاه سوارکاری گیلان در کشور حرف برای گفتن دارند و دارای عنوان هستند.

وی با اشاره به قابلیت‌های سوارکاری گیلان و لزوم پرداختن به این ظرفیت‌ها افزود: زیرساخت‌های فنی و آموزشی سوارکاری در گیلان تقویت می‌شود.

رئیس هیأت سوارکاری گیلان با اشاره به اینکه جلوی نقل و انتقال غیر قانونی در استان گرفته شود، گفت: پدیده اسب آزاری با انتقال غیر اصولی و غیر قانونی این حیوان در گیلان در حال شکل گیری است که باید با آن برخورد شود.

به گفته انتظام به زودی، بازارچه فروش اسب در گیلان راه اندازی و دایر می‌شود.