تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3774414
شناسه : 3774414
تاریخ :
خانه روایت بام ایران؛ حلقه تربیت و تولید آثار نویسندگان استان است اقتصاد ایران: شهرکرد_رییس حوزه هنری چهارمحال و بختیاری خانه روایت بام ایران را دارای افقی روشن دانست و گفت تلاش خواهیم کرد با پرورش استعدادهای جوان ادبیات داستانی در استان را بیشتر معرفی کنیم.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، احسان قائدی ظهر دوشنبه در حاشیه اردوی خانه روایت بام ایران به مدرسه ملی روایت سمنان، اظهار کرد: ما موفق شدیم یکی از باکیفیت‌ترین و بهترین اردوهایی که در این سال‌ها برگزار شده را با نویسندگان استان چهارمحال و بختیاری در مدرسه ملی روایت سمنان برگزار کنیم.

به گفته وی مهم‌ترین اتفاقی که در این اردوی چهار روزه افتاد علاوه بر آموزش‌هایی که داده شد این بود که نویسندگان جوان استان چهارمحال و بختیاری توانستند رمان‌ها و آثار خود را با اساتید داستان مرور کنند و توانستند سوژه‌ها و آثار خود را برای چاپ و انتشار آماده کنند که در ارتقا و رو به جلو بردن کیفیت آثار تأثیرگذار بود.

رئیس حوزه هنری چهارمحال و بختیاری افزود: شیوه طرح نویسی یکی دیگر از مهم‌ترین مباحثی بود که در مدرسه روایت در خصوص آن صحبت شد و اقسام مختلف نوشتن طرح، شخصیت پردازی و فضاسازی برای رمان با اساتید این دوره زارع، جعفری و خالقی مورد بحث و آموزش قرار گرفت که بسیار برای هنرمندان این دوره مفید بود.

قائدی درباره ارزیابی از این دوره و چشم اندازه نویسندگی و رمان برای چهارمحال و بختیاری گفت: مقرر شد هنرمندان جوان که در این اردو و دوره داستان حضور داشتند ۶ اثر جدی داستان و رمان تولید کنند و تلاش خواهیم کرد تا پایان ۱۴۰۳ این آثار به سرانجام برسند.

رئیس حوزه هنری چهارمحال و بختیاری روایت بام ایران را دارای افقی روشن دانست و ادامه داد: تلاش خواهیم کرد با پرورش استعدادهای جوان ادبیات داستانی در استان چهارمحال و بختیاری در خانه روایت بام ایران و تولید آثار فاخر از هنرمندان استان این خانه را بتوانیم در سپهر ادبیات استان و قطعاً در کشور بیشتر معرفی کنیم.

وی درباره برنامه‌های بعدی خانه روایت بام ایران عنوان کرد: یکی از مهم‌ترین برنامه‌هایی که بعد از اردو سمنان برگزار خواهد شد دیدن اماکن متفاوت در استان است که در آن اتفاقات و بزنگاه‌های مختلف نقش‌آفرینی کردند، دعوت از انسان‌های تأثیرگذار، آشنایی با خرده فرهنگ‌ها و فرهنگ‌های استان چهارمحال و بختیاری و بهره‌گیری از ظرفیت اساتید کشوری در استان چهارمحال و بختیاری از دیگر اقدامات خواهد بود.