تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : صفحات
لینک : econews.ir/5x3774378
شناسه : 3774378
تاریخ :
ترامپ و هریس در ایالت‌های رقابتی شانه به شانه پیش می‌روند اقتصاد ایران: نتایج یک نظرسنجی نشان می‌دهد رقابت بین دونالد ترامپ و کامالا هریس در سه ایالت چرخشی در آستانه مناظره نامزدها، بسیار تنگاتنگ است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، نتایج یک نظرسنجی جدید که توسط شبکه سی بی اس و موسسه یوگاو انجام شده، حاکی از آن است که رقابت بین دونالد ترامپ و کامالا هریس در سه ایالت چرخشی و رقابتی میشیگان، پنسیلوانیا و ویسکانسین در آستانه مناظره نامزدها، بسیار تنگاتنگ و شانه به شانه است.

براساس نتایج این نظرسنجی، هریس با 51 درصد در مقابل ترامپ با 49 درصد در ایالت ویسکانسین و با 50 درصد در مقابل 49 درصد در ایالت میشیگان پیشتاز است. در پنسیلوانیا نیز میزان حمایت از هریس و ترامپ در رقم 50 درصد برابر است. اما تمام این نتایج در محدوده خطای نظرسنجی قرار دارد.

این در حالی است که قرار است نخستین مناظره این دو نامزد انتخاباتی فردا سه شنبه 10 سپتامبر به میزبانی شبکه ای بی سی برگزار شود. البته این نخستین مناظره برای هریس است. ترامپ مناظره قبلی را در تاریخ 27 ژوئن با جو بایدن برگزار کرده بود. پس از آن مناظره بایدن از رقابت های انتخاباتی کناره گیری کرد.

کامالا هریس اعلام کرد آماده است تا در مناظره فردا با دونالد ترامپ روبرو شود.

از دیگر نتایج این نظرسنجی می توان گفت هریس پیشتازی مطلقی بر ترامپ در پرسش های اشتیاقی در بین رای دهندگان ثبت نامی دارد. بر این اساس، در ایالت میشیگان، 89 درصد دموکرات ها نسبت به کمپین هریس، هیجان زده هستند در حالی که 78 درصد جمهوری خواهان این ایالت نسبت به نامزدی ترامپ هیجان زده هستند.

در ایالت ویسکانسین نیز 87 درصد دموکرات ها نسبت به نامزدی هریس هیجان زده هستند و 76 درصد جمهوری خواهان این ایالت همین احساس را درباره ترامپ دارند.

همچنین در ایالت پنسیلوانیا 82 درصد دموکرات ها و 75 درصد جمهوری خواهان نسبت به نامزدهای حزب خود احساس خوبی دارند .

ایالت های چرخشی و رقابتی نقش مهمی در پیروزی هر یک از نامزدهای انتخاباتی ایفا می کنند و در واقع تعیین کننده اصلی نتیجه انتخابات هستند. کارولینای شمالی، پنسیلوانیا، میشیگان، ویسکانسین، جورجیا، نوادا و آریزونا ایالت های چرخشی و رقابتی هستند.

نتایج دیگر این نظرسنجی نشان داد که 10 درصد رای دهندگان در ویسکانسین که گفته بودند به هریس رای نمی دهند و تمایلی هم برای رای دادن به او ندارند، اظهار کردند که ممکن است به او رای دهند. در حالی که 7 درصد در میشیگان و 6 درصد در پنسیلوانیا، چنین موضوعی را مطرح کرده اند.

این مورد از نظرسنجی در مورد ترامپ نیز صورت گرفت و در آن مشخص شد، 4  درصد رای دهندگان در ویسکانسین که گفته بودند به ترامپ رای نمی دهند و تمایلی هم برای رای دادن به او ندارند، اظهار کردند که ممکن است به او رای دهند. در حالی که 8 درصد در میشیگان و 4 درصد در پنسیلوانیا، چنین موضوعی را مطرح کرده اند.  

در همین حال، نتایج تازه ترین نظرسنجی ها که توسط نیویورک تایمز و کالج سیه نا انجام شده، نشان می دهد که کامالا هریس نامزد دموکرات ها و دونالد ترامپ نامزد جمهوری خواهان، در هفته های پایانی منتهی به انتخابات 5 نوامبر، در رقابت بسیار تنگاتنگی با یکدیگر قرار دارند.

براساس این نظرسنجی ترامپ با 48 درصد در مقابل هریس با 47 درصد تنها با یک درصد اختلاف پیشتاز است. نتیجه ای که می تواند به معنای پیروزی هر یک از نامزدهای انتخاباتی باشد. اما این اختلاف در محدوده خطای نظرسنجی قرار دارد.

همچنین، 28 درصد رای دهندگان معتقدند به اطلاعات بیشتری درباره هریس احتیاج دارند، در حالی که تنها 9 درصد چنین عقیده ای درباره ترامپ دارند.

همچنین در حالی که ورود دیرهنگام هریس به عرصه رقابت ها، موجی از شور و شوق را در بین دموکرات ها برانگیخت، نتایج یک نظرسنجی در ایالت جورجیا نشان می دهد که هریس و ترامپ در این ایالت شانه به شانه پیش می روند که این آمار چرخش چشمگیری در مقایسه با نظرسنجی اوایل ماه جولای را نشان می دهد که در آن ترامپ با 6 درصد در مقابل جو بایدن پیشتاز بود.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 5 نوامبر(15 آبان) برگزار می شود.

انتهای پیام/