تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : خودرو
لینک : econews.ir/5x3774376
شناسه : 3774376
تاریخ :
تولید و عرضه خودروهای سوختی در اروپا متوقف می‌شود اقتصاد ایران: عصر خودرو- اتحادیه اروپا قبلا اعلام کرده بود تولید و عرضه خودرو های احتراقی باید تا سال ۲۰۳۵ متوقف شود اما حالا وزیر انرژی ایتالیا می‌گوید این اتفاق باید زودتر از موعد یعنی در آغاز سال بعد انجام شود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، طبق قانونی که پیشتر اتحادیه اروپا تصویب کرده بود، تمامی خودرو های فروخته شده در 27 کشور عضو این اتحادیه از شروع سال 2035 باید با آلایندگی صفر باشند.

وزیر انرژی کشور ایتالیا با اشاره به تسلط غول های خودروسازی آلمان بر بازار اروپا، برنامه فعلی اتحادیه اروپا را پوچ و به نفع تولید کنندگان خطاب کرد.

مقامات رسمی ایتالیا اعلام کردند که آنها مخالف توسعه و تولید خودروهای برقی نیستند اما قوانین باید به شکلی پایه گذاری شوند که صنایع آزادی بیشتری در توسعه تکنولوژی های انرژی پاک داشته باشند.

خودروسازان اروپایی سرمایه گذاری های وسیعی در بخش خودروهای برقی کرده‌اند در حالی که فروش این نوع خودرو ها بسیار کم شده و از طرفی کشور چین سیل عظیمی از ماشین های برقی ارزان قیمت را وارد بازار اروپا کرده است.

 

فولکس‌واگن اعلام کرده به احتمال زیاد برای اولین بار بعد از 87 سال چند کارخانه خود در آلمان را برای کم کردن هزینه ها و صرفه جویی 10 میلیارد یورویی تعطیل خواهد کرد.

کمپانی استلانتیس، صاحب برند های ایتالیایی مثل فیات، مازراتی و آلفا رومئو هم بخاطر فروش پایین قصد کاهش تولید و اخراج تعداد قابل توجهی از کارگران خود را دارد.

این وضعیت اقتصادی و کوچک شدن بازار اروپا در حالی است که به تازگی مدیرعامل شرکت رنو اعلام کرد خودروسازان اروپا بخاطر عملی نشدن برنامه های کاهش میزان آلایندگی تعیین شده برای این صنعت، در معرض جریمه 15 میلیارد یورویی قرار دارند.