تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3774371
شناسه : 3774371
تاریخ :
بیست و ششمین کنگره سراسری شعر دفاع مقدس در اردبیل برگزار می‌شود اقتصاد ایران: اردبیل- مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل گفت: مرحله استانی بیست و ششمین کنگره سراسری شعر و دفاع مقدس و مقاومت در اردبیل برگزار می‌شود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

علی واحد در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: دبیرخانه این کنگره با محتوای «در راه فتح قله ایم» با انتشار فراخوان تا ۱۰ مهرماه آثار ارسالی را دریافت می‌کند.

وی با بیان اینکه دبیرخانه بیست و ششمین کنگره سراسری شعر دفاع مقدس و مقاومت در اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل مستقر است، خاطرنشان کرد: کنگره در ۶ محور برگزار و علاقمندان می‌توانند فایل word اشعار خود را از طریق پیام رسان ایتا به دبیرخانه کنگره ارسال کنند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل با اشاره به محورهای ششگانه بیست و ششمین کنگره سراسری شعر دفاع مقدس مقاومت بیان کرد: میراث‌های ماندگار دفاع مقدس شامل شهدا، رزمندگان، آزادگان، جانبازان و …، دفاع مقدس و شعر مقاومت اسلامی و امنیت ملی شامل بخش‌های داخلی و خارجی، شعر دفاع مقدس با بهره گیری از مضامین عاشورایی، شعر دفاع مقدس، ولایت محوری و جهاد تبیین شامل پرچم، ایمان و امید، ایران قوی، هویت ملی، محرومیت زدایی و حرکت‌های جهادی از جمله محورهای این کنگره است.

واحد تصریح کرد: تجلی مردم در شعر دفاع مقدس شامل نقش زنان، روحانیون، دانشجویان، دانش آموزان، کارگران و کارمندان و شعر دفاع مقدس در قالب‌های کودک و نوجوان، طنز، سرود، ترانه، غزل، قصه، سپید، نیمایی و … از محورهای دیگر کنگره است که در این بخش مورد بررسی قرار می‌گیرد.