تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : ورزش
لینک : econews.ir/5x3774328
شناسه : 3774328
تاریخ :
ثبت روز ملی چوگان در تقویم رسمی کشور پیگیری می‌شود اقتصاد ایران: رئیس فدر اسیون چوگان از ثبت روز ملی این رشته سنتی ایران در تقویم رسمی کشور خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، مجمع عمومی و سالیانه فدراسیون چوگان به ریاست سید محمد شروین اسبقیان معاون فرهنگی و توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان در سالن استاد فارسی آکادمی ملی المپیک برگزار شد.

در این مجمع مهین فرهادی زاد نایب رئیس کمیته ملی المپیک، احمد نامنی مدیرکل دفتر امور مشترک فدراسیون‌ها، ناظری رئیس فدراسیون و دیگر اعضای مجمع حضور داشتند.

رئیس و دبیر فدراسیون چوگان گزارش‌های از فعالیت‌های سالیانه، وضعیت موجود و برنامه‌ی آینده‌ی این فدراسیون ارائه دادند.

در ادامه حسابرس مستقل، خزانه دار و بازرس فدراسیون به ارائه گزارش پرداختند که مورد تأیید و تصویب اعضای مجمع قرار گرفت.

برنامه‌های فدراسیون برای سال ۱۴۰۳ با رأی اعضای مجمع به تصویب رسید.

ناظری رئیس فدراسیون چوگان در این مجمع گفت: کارگروهی برای ثبت روز ملی چوگان در تقویم رسمی کشور تشکیل شده و این موضوع را تا حصول نتیجه پیگیری می‌کنیم.

سید محمد شروین اسبقیان معاون فرهنگی و توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان در این مجمع با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص چوگان که این رشته از ایران است را مورد توجه قرار داد و تاکید کرد که برای ثبت جهانی چوگان به نام ایران با توجه به رهنمود رهبر معظم انقلاب، باید همت مضاعف داشت.

او ادامه داد: اعتبارات چوگان در سال ۱۴۰۳، حدود ۱۴ میلیارد تومان بوده که رشد قابل توجهی محسوب می‌شود.

سید محمد شروین اسبقیان ابراز امیدواری کرد که فدراسیون چوگان از مجموعه اختصاصی خود بهره ببرد و در خصوص تحقق این موضوع با توجه به تأکیدات دکتر دنیا مالی، پیگیری لازم را صورت خواهیم داد.