تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3774313
شناسه : 3774313
تاریخ :
یادواره «لاله های خاموش»در ۴۲۷ مدرسه آذربایجان غربی برگزار می شود اقتصاد ایران: ارومیه- رییس سازمان بسیج دانش آموزی آذربایجان غربی از برگزاری یادواره شهدای دانش آنوز تحت عنوان«لاله های خاموش» در ۴۲۷ مدرسه استان خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، جهانگیر اسلام پرست ظهر دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه در استان ۷۷۷ دانش آموز شهید داریم، افزود: متأسفانه تاکنون در معرفی و تبیین جایگاه دانش آموزان شهید استان تاکنون کمتر کار شده است در نظر داریم با برگزاری یادواره شهدا فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه و بین نسل جوان تبیین کنیم.

وی ادامه داد: در این راستا از مهرماه یادواره لاله‌های روشن در ۴۲۷ مدرسه استان و ۱۸ یادواره نیز در سطح شهرستان‌های استان برگزار می‌شود.

اسلام پرست خاطرنشان کرد: در پایان این یادواره به صورت تجمیعی اجلاسیه ۷۷۷ دانش آموز شهید استان در آبان ماه امسال در حسینیه ثارالله ارومیه برگزار می‌شود.

وی گفت: برگزاری پویش همدلی با کودکان غزه، برگزاری اردوی یک روزه دانش آموزی، برگزاری مسابقات تیراندازی، انشا و مقاله نویسی از دیگر برنامه‌های این اجلاسه است.

رئیس سازمان بسیج دانش آموزی آذربایجان غربی از چاپ و انتشار ۲۰ تا ۳۰ کتاب در قطع پالتویی در خصوص شهدای شاخص دانش آموز خبر داد و افزود: همچنین سه کتابچه نیز در مورد شهدا دانش آموز با همکاری بنیاد حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان در دست تهیه است.

اسلام پرست با اشاره به تهیه مستند در خصوص دانش آموزان شهید استان اظهار کرد: در این راستا دو مستند در مورد زندگی نامه دو شهید و شهیده به نام‌های بهمن جهانی و محبوبه آجرفروش در دست تهیه است.

وی با اشاره به برگزاری اردوهای راهیان نور شمال‌غرب نیز افزود: سهمیه استان برای اعزام به این اردوها بیش از ۴۰ هزار نفر است که نیمی از این سهمیه طی مرداد و شهریور ماه امسال اعزام و مابقی سهمیه نیز طی مهر و بهمن ماه اعزام می‌شود.

رئیس سازمان بسیج دانش آموزی آذربایجان غربی با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت افزود: ایثار و شهادت همواره به عنوان یکی از بالاترین ارزشهای انسانی مورد توجه بوده که باید این فرهنگ به نسل نوجوان و جوان منتقل شود.

وی خاطر نشان کرد: فرهنگ ایثار و شهادت ارمغان باارزشی است که این فرهنگ ضامن امنیت ملی است.

اسلام پرست با اشاره به جنگ نرم و برنامه‌ریزی دشمن برای اثرگذاری بر اذهان نوجوانان و جوانان اظهار کرد: ضروری است تمامی مسئولان اهمیت ویژه‌ای به هویت بخشی و ارائه الگوهای عملی در راستای فرهنگ ایثار و شهادت داشته باشند.