تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : راه و شهرسازی
لینک : econews.ir/5x3774286
شناسه : 3774286
تاریخ :
جزییاتی از اقدامات شهرداری تهران در حوزه مسکن اقتصاد ایران: مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران جزییاتی از اقدامات شهرداری تهران در حوزه مسکن را تشریح کرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی هدایت مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران در حاشیه بازدید از قرارگاه مسکن شهرداری تهران درباره ضرورت‌های ورودی شهرداری به مسکن گفت: تولید ناکافی مسکن در تهران و رشد سرسام آور قیمت آن، همچنین استطاعت پذیر نبودن مسکن تولیدی و ناتوانی خانوارها برای تصرف آن و در نتیجه خروج بخشی از شهروندان از شهر و اسکان در حاشیه و رشد میزان اجاره نشینی و عبور آن از ۵۰ درصد از نکات حائز اهمیت است.

وی با اشاره به کار آوردن همه ظرفیت‌های شهر و شهرداری تهران در حوزه مسکن گفت: فقط ۳۰ هزار واحد را سازمان نوسازی می‌سازد و بخش عمده دیگر مسکن‌ها توسط بخش خصوصی ساخته می‌شود. رویکرد ما نوسازی بافت فرسوده بوده است.

هدایت از تهیه ۶۴ طرح بازآفرینی برای ۹۰۰۰ هکتار از اراضی و عرصه‌های ناکارآمد و بی دفاع با هدف رفع موانع موجود برای باز توسعه شهر و ظرفیت سازی برای تأمین مسکن استطاعت پذیر خبر داد و گفت: کنترل قیمت مسکن در سال‌های آتی، رونق نوسازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد و تبدیل فضاهای بی دفاع به قطب‌های توسعه شهر، جریان سازی در حوزه مسکن با مشارکت ذی‌مدخلان مهم و مطرح شدن شهرداری به عنوان یکی از نقش آفرینان اثر گذار رشد تولید مسکن پس از راه اندازی قرارگاه مسکن از اثرات اقدامات شهرداری است.

خبر در حال تکمیل است.