تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3774282
شناسه : 3774282
تاریخ :
دستگیری متخلف شکار و صید در شهرستان حاجی آباد اقتصاد ایران: بندرعباس- فرمانده یگان حفاظت محیط زیست شهرستان حاجی آباد از دستگیری متخلف شکاروصید در آن شهر ستان خبرداد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، سالار حسینی در این خصوص اظهار کرد: لاشه دو سر تشی کشف شد، پرونده قضائی تشکیل و جهت سیر مراحل قضائی تحویل دادسرا شده است.

وی از شهروندان خواست، در صورت مشاهده هر گونه تخلفات زیست محیطی (شکار و صید، تخریب، آتش سوزی و…) با سامانه ۱۵۴۰، یا نزدیک‌ترین پاسگاه محیط بانی و یا اداره محیط زیست شهرستان تماس حاصل فرمایند

قابل ذکر است که تشی جانوری پستاندار و جونده است که بدنش با پوششی از تیغ پوشیده شده است و به هنگام احساس خطر تیغ‌های خود را سیخ می‌کند.

تشی بزرگترین جونده ایران است، خارهای بلند روی بدنش او را از سایر پستانداران متمایز می‌کند خارهای ناحیه گردن و شانه نازک و بلند است، موقعی که آنها را سیخ می‌کند به شکل بادبزن در می‌آیند و حیوان بزرگ‌تر به نظر می‌رسد. خارهای قسمت پشت کوتاه‌تر و کمی کلفت‌تر با نوارهای سیاه و زرد و خارهای ناحیه دم کوتاه و سفید هستند.

تشی را بعضی با جوجه تیغی اشتباه می‌گیزند در صورتیکه که کاملاً با هم تفاوت دارند. جوجه تیغی از رده پستانداران و راسته حشره خواران است، اندازه جمجمه و خار و دم آن کوچک است وزن آن حداکثر ۱ کیلوگرم است و به علت خوردن آفات گیاهی از لحاظ کشاورزی مفید است در صورتیکه تشی از رده پستانداران و از راسته جوندگان است و اندازه جمجمه خار و دم آن بزرگ و وزن آن به ۳۰ کیلوگرم و از لحاظ وزن به ۳۰ کیلوگرم هم می‌رسد.