تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فناوری
لینک : econews.ir/5x3774268
شناسه : 3774268
تاریخ :
استفاده از هوش مصنوعی در سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا و انگلیس اقتصاد ایران: بیل برنز مدیر سازمان سیا و  ریچارد مورد رییس سرویس اطلاعات مخفی انگلیس برای نخستین بار یک مقاله مشترک منتشر و فاش کرده اند آژانس های تحت نظارت آنها از هوش مصنوعی مولد استفاده می کنند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رجیستر، آنها در مقاله ای در نشریه فایننشال تایمز نوشتند: ما اکنون از هوش مصنوعی از جمله نوع مولد آن برای فعال سازی و ارتقای فعالیت های اطلاعاتی از خلاصه سازی گرفته تا ایده‌پردازی تا کمک به شناسایی اطلاعات کلیدی در دریایی از داده‌ها استفاده می کنیم.

ما به هوش مصنوعی آموزش می دهیم تا از عملیات هایمان محافظت کند و همچنین با اتخاذ رویکردی خصمانه، برنامه‌ها، سیاست‌ها، سیستم‌ها و مفروضات، عملیات هایمان را به شدت به چالش بکشد تا به این ترتیب در صورت لزوم بتوانیم از مخفی بودن مان اطمینان حاصل کنیم. ما از فناوری های ابر رایانشی نیز استفاده می کنیم تا محققان داده مان بتوانند بیشترین استفاده را از اطلاعات ببرند و با شرکت های نوآور در آمریکا، انگلیس و سراسر جهان همکاری می کنیم.

همچنین مور در این مصاحبه اعلام کرد سازمان اطلاعاتی MI۶ انگلیس از مدل های زبانی بزرگ برای مسیریابی در انبوهی از محتوای افراطی در اینترنت و رمزگشایی زبان عامیانه جنایی استفاده می کند تا افسران پلیس بتوانند به طور باورپذیر در جوامع جنایی شرکت کنند.

این مدیران اطلاعات هر دو اشاره کردند در زمانی فعالیت می کنند که فناوری چالش هایی خاص دارد و این بدان معناست که نظم بین المللی با چنان تهدید بزرگی روبرو است که از زمان جنگ سرد با آن روبرو نشده است.

به گفته آنها جنگ اوکراین نشان داد هنگامیکه فناوری با تسلیحات به معمول به کار گرفته می شود چگونه مسیر جنگ را تغییر می دهد. آنها معتقدند این جنگ نشان داد چگونه تصاویر ماهواره ای، فناوری پهپاد، جنگ افزارهای سایبری مختلف، شبکه های اجتماعی، نرم افزارهای منبع باز و وسایل نقلیه بی سرنشین هوایی و دریایی در سطح بالا و سرعت خارق العاده باهم ترکیب شده اند.