تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3774246
شناسه : 3774246
تاریخ :
اتباع غیرمجاز به کشور خود برگردند/ برخورد جدی با خودروهای شوتی اقتصاد ایران: بوشهر- جانشین فرمانده‌کل انتظامی کشور با اشاره به اینکه حضور اتباع غیرمجاز در کشور جرم است، گفت: این اتباع باید به کشور خودشان برگردند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، سردار قاسم رضایی صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران در بوشهر اظهار کرد: در استان بوشهر شاهد اقدامات خوب و هدفمندی هستیم که زمینه‌ساز کاهش جرایم خشن شده و فرماندهی انتظامی این استان دارای جایگاه خوبی در ارزیابی‌ها است.

وی این موفقیت را حاصل تعامل و همراهی خوب در سطح استان دانست و بیان کرد: بوشهر از استان‌های موفق در همراهی مردم است و این همراهی در تأمین امنیت این استان نقش مهمی را داشته است.

جانشین فرمانده‌کل انتظامی از آمادگی کامل برای اول مهر و زمان بازگشایی مدارس خبر داد و اضافه کرد: نیروی انتظامی برای بازگشایی مدارس به‌دلیل حضور پیوست میدانی، تجربه‌های خیلی خوبی دارد و نگرانی در این زمینه نداریم.

به‌کارگیری اتباع غیرمجاز جرم است

وی با بیان اینکه حضور اتباع غیرمجاز در کشور جرم است ادامه داد: به‌کارگیری اتباع غیرمجاز نیز جرم است و افرادی که این اتباع غیرمجاز را به کار می‌گیرند و یا املاک و خودرو به واسطه افراد ایرانی برای آنها خریداری شود جرم است.

سردار رضایی با بیان اینکه اتباع غیرمجاز تحت تعقیب هستند افزود: این افراد طی سال‌های گذشته در کشور ما مهمان بوده‌اند ولی اکنون کشورشان دارای امنیت است و مدیریت آن کشور آمادگی پذیرش آنها را دارد و اتباع غیرمجاز باید کشور را ترک کنند.

وی تاکید کرد: در غیر این‌صورت وظیفه نیروی انتظامی است که هر جا آنان را دیدند دستگیر و در مسیر قانونی آنان را از کشور طرد کنند. این یک اقدام قانونی و مطالبه مردم است و نیروی انتظامی روزانه اتباع بیگانه غیرمجاز را جمع‌آوری می‌کند.

جانشین فرمانده‌کل انتظامی با بیان اینکه هرگونه به‌کارگیری اتباع بیگانه غیرمجاز در هر شغل و صنعتی ممنوع و جرم است ادامه داد: برخی از این اتباع گاهی جرم‌های دیگری در کشور مرتکب می‌شوند که جرمشان مرکب می‌شود که شناسایی و طرد آنان هدفمند دنبال می‌شود.

برخورد با خودروهای شوتی

وی با اشاره به معضلات ورود کالای غیرمجاز به استان بوشهر افزود: ورود این کالاها با هر اسمی تخلف است و گاهی به جرم تبدیل می‌شود و خودروهایی این کالاهای غیرمجاز و غیرقانونی را حمل غیرمجاز می‌کنند که به اصطلاح به آن «شوتی» می‌گویند که این کار نیز غیرمجاز و جرم است.

سردار رضایی افزود: اگر تغییراتی در خودرو ایجاد کنند مانند مخدوش کردن پلاک و یا بدون پلاک کردن خودرو، همه جرم است که برخورد با این تخلفات و جرایم در دستور کار جدی پلیس است و امروز هم در بوشهر این موارد را بررسی می‌کنیم.

وی با بیان اینکه باید به صورت ملی در این زمینه چاره‌اندیشی شود گفت: اظهارنظرهای صنفی و محلی دراین‌باره جوابگو نیست و باید همه با هم هماهنگ باشند. برخورد با خودروهای شوتی و اقدام برای مقابله با هنجارشکنی‌هایشان به‌طور جد در دستور کار پلیس است.

کاهش وقوع سرقت‌ها

جانشین فرمانده‌کل انتظامی از کاهش وقوع سرقت‌ها در سطح کشور خبر داد و افزود: در این زمینه علاوه بر تلاش‌های صورت گرفته، همکاری مردم در رعایت قوانین و مقررات و پشتیبانی دستگاه قضائی و رسیدگی به پرونده‌های تشکیل شده نیز تأثیرگذار بوده است.

وی از رئیس‌علی دلواری به عنوان کسی از ۱۰۹ سال پیش در عرصه مرزبانی کشور تلاش کرده و به شهادت رسیده نام برد و بیان کرد: استان بوشهر حق به گردن همه ایران دارد و از پیشانی‌های نظام و کشور است

سردار رضایی اظهار کرد: مرزبانی انتظامی در دریا ترددهای غیرمجاز را کنترل و قاچاق را بر اساس سامانه‌های به‌روز پیگرد می‌کند که این مسیر رضایت‌مندی مردم را در پی داشته است و باید بیش‌ازپیش این کارها را دنبال کنیم.

وی جمع‌آوری سلاح‌های غیرمجاز را یکی دیگر از برنامه‌ها دانست و افزود: از مردم درخواست داریم که به مراجع ذی‌صلاح از جمله نیروی انتظامی مراجعه کرده و سلاح خود را تحویل دهند تا با مساعدت به آن رسیدگی شود.

جانشین فرمانده‌کل انتظامی اظهار کرد: سلاح‌های غیرمجاز مشکل‌ساز هستند که گاهی خسارت‌های غیرقابل جبرانی به‌بار می‌آورند که جمع‌آوری آنها در دستور کار جدی ما است و از مردم نیز می‌خواهیم که همکاری کنند.