تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصاد دانش بنیان
لینک : econews.ir/5x3774217
شناسه : 3774217
تاریخ :
پهپادها چشم و گوش پلیس می‌شوند اقتصاد ایران: پلیس  شهر «بی کیو» در ایالت تگزاس آمریکا قصد دارد با کمک پهپادها قابلیت های اورژانس خود را ارتقا دهد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اینترستینگ انجینرینگ، برایان جونز رییس پلیس این شهر اعلام کرد سیستم پهپاد AV۸ قادر به پاسخگویی به هرگونه رویداد اورژانسی است و مانند چشم و گوش ماموران اورژانس در محل یا مسیر عمل می کند. این منطقه در حومه شهر آستین قرار دارد.

پهپادهای مذکور به طور خودکار و بدون نیاز به خلبان فعالیت می کنند. هنگامیکه نیاز به تامین شارژ داشته باشند یا زمانیکه تیمی تازه از پهپادها فعال شوند، آنها به مقر خود بر می گردند و منتظر ماموریت بعدی می مانند.

جونز در این باره می گوید: پهپاد مذکور می تواند پیش از نیروهای انسانی در صحنه حاضر شود و اطلاعات و بازخوردی دقیق از فعالیت های آنها فراهم کند.

در وب سایت شرکت سازنده پهپادها توضیح داده شده این ابزارها بسیار تخصصی و خودکار هستند که در محیط خود همراه تیم فعالیت می کنند تا اطلاعات را زودتر فراهم کنند. همین امر به تخصیص زودهنگام منابع مورد نیاز برای واکنش به رویدادهای اضطراری کمک می کند.

شرکت اعلام کرده ۳ پهپاد در نقاط مختلف این شهر به کار گرفته می شوند. پهپادها و مقرشان در شهر مانند پرندگانی در لانه عمل می کنند. نزدیک ترین پهپاد به موقعیت مکانی تماس دریافتی با واحد اورژانس به نسبت به وضعیت پاسخگو خواهد بود و پس از تماس به مقر خود باز می گردد و دوباره شارژ می شود تا منتظر ماموریت بعدی بماند.

همزمان با پرواز پهپادها، ویدئویی زنده برای پلیس ارسال می شود و آنها می توانند وضعیت را به طور واقعی رصد کنند. پهپاد می توانند با یکبار شارژ بیش از ۴۰ دقیقه پرواز کند و در آزمایش ها بیشترین سرعت آن ۶۷ مایل بر ساعت بود.

به گفته جونز این فناوری ابزاری اضافی برای تضمین امنیت جامعه و ماموران اورژانس فراهمی می کند.