تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : ورزش
لینک : econews.ir/5x3774214
شناسه : 3774214
تاریخ :
کاکس؛ از خداحافظی تا قهرمانی جهان با تیم بسیار جوان اقتصاد ایران: جی‌دن کاکس که بعد از شکست در انتخابی المپیک کشتی آزاد آمریکا، از دنیای قهرمانی خداحافظی کرد، شب گذشته با تیم بسیار جوانش قهرمان جوانان جهان در اسپانیا شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم،‌ در پایان مسابقات جهانی کشتی آزاد جوانان که برای تیم غلامرضا محمدی با سه نشان طلا،‌ یک نقره و سه برنز و عنوان نایب قهرمانی به پایان رسید، اتحادیه جهانی نوشت:‌ ایران در روز پایانی مسابقات جهانی زیر 20 سال موفق به کسب دو مدال طلا، یک نقره و یک برنز شد، اما نتوانست آمریکا را از کسب عنوان قهرمانی باز دارد. آمریکا با 175 امتیاز، 15 امتیاز بیشتر از ایران که دوم شد، در رده اول مسابقات تیمی قرار گرفت و ژاپن با 90 امتیاز سوم شد. این اولین بار از سال 2017 بود که آمریکا این قهرمانی را به دست آورد و ایران را از هت‌تریک در مقام اول باز داشت. آمریکایی‌ها در 9 وزن صاحب مدال شدند.

اتحادیه جهانی در ادامه این گزارش نوشت:‌ آمریکا یک تیم بسیار جوان را با پنج کشتی‌گیر که فقط 18 سال سن داشتند و هشت کشتی‌گیر که می‌توانند سال آینده دوباره در سطح زیر 20 سال کشتی بگیرند، وارد میدان کرد.

جی‌دن کاکس حریف سابق کامران قاسم‌پور که در دو مسابقه جهانی 2021 و 2022 مغلوب ملی‌پوش کشورمان شد و بعد از آن تصمیم گرفت کارش را در 97 کیلوگرم دنبال کند و در وزن بالاتر هم ناکام بود به‌عنوان مربی این تیم به مسابقات جهانی اسپانیا آمد.

او درباره قهرمانی تیمش عنوان کرد:‌ همه خود را در موقعیتی قرار می‌دهند که روی سکو بروند و بهترین مدالی را که می‌توانستند کسب کنند. همه قرار است بهتر شوند، اما در مجموع عالی بود. آنها بهترین‌های جهان هستند. من این را درک می‌کنم که به صورت انفرادی در برخی موارد به جایی که می‌خواستیم نرسیدیم، اما در مجموع یک تورنمنت شگفت‌انگیز را پشت سر گذاشتیم.

انتهای پیام/