تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3774187
شناسه : 3774187
تاریخ :
افزایش قیمت نان در استان خراسان رضوی قطعی است اقتصاد ایران: مشهد- مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: افزایش قیمت نان با توجه به اینکه در بیشتر استان‌های کشور اتفاق افتاده در مشهد و خراسان رضوی هم قطعی است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، رضا رمضانی با اشاره به اینکه افزایش قیمت نان یک تصمیم کشوری است اظهار کرد: در بیشتر استان‌های کشور افزایش قیمت نان را داشتیم. امروز افزایش قیمت نان را در تهران در برخی نان‌ها تا ۴۰ درصد هم داشتیم. در خراسان رضوی این افزایش قیمت ۲۵ درصد خواهد بود.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی افزود: افزایش قیمت نان هم دلایل زیادی دارد، با توجه به اینکه این صنف طی دو سال گذشته افزایش قیمت زیادی در بحث اجاره بهای واحد، افزایش دستمزد، مالیات و بیمه کارگری و سایر مواد اولیه داشت، یکی از تقاضای این صنف مبنی بر افزایش قیمت نان بود.

وی با اشاره به اینکه افزایش قیمت نان در حدود ۸۰ تا ۹۰ درصد شهرهای کشور اتفاق افتاده است یادآور شد: در حال حاضر به سمت و سویی می‌رویم که با این افزایش قیمت ۲۵ درصد در سراسر کشور، بتوانیم گوشه‌ای از مشکلات خود واحدهای صنفی را رفع کنیم و هم یک ترمیم حقوقی از سوی اتحادیه‌ها برای کارگران داشته باشند.

رمضانی تاکید کرد: افزایش قیمت نان در مشهد و خراسان رضوی قطعی است. با توجه به براوردی که داشتیم میانگین افزایش قیمت نان برای استان ۲۵ درصد در کل کشور است. ما هم تصمیم گرفتیم برای استان از میانگین کشوری بیشتر از ۲۵ درصد افزایش قیمت نداشته باشیم این در حالیست که در پایتخت این افزایش قیمت از ۲۵ درصد بیشتر هم بوده است.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی افزود: در صحبتی که با نانوایی‌های داشتیم با توجه به هزینه‌هایشان تقاضای افزایش قیمت بیشتر از عدد ۲۵ درصد را داشتند. اما با توجه به شرایط، میانگین افزایش قیمت در کشور را در نظر گرفتیم و برای استان خراسان رضوی هم همین را تعریف کردیم.

به گفته وی، افزایش قیمت نان یک بحث کشوری است و تصمیم استانی نیست و ما جز آخرین استان‌هایی هستیم که افزایش قیمت نان در سامانه نانینو قرار است اعمال شود.