تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3774169
شناسه : 3774169
تاریخ :
کمبود سیمان همچنان در بجنورد احساس می‌شود اقتصاد ایران: بجنورد_ رییس اتحادیه مصالح ساختمانی بجنورد گفت: سیمان به‌ صورت روزانه در بازار توزیع می‌شود، اما همچنان کمبود این محصول به دلیل تقاضا احساس می‌شود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

محمدتقی رشیدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: حدود یک ماه از کمبود سیمان در بازار بجنورد و خراسان شمالی می‌گذرد.

رئیس اتحادیه فروشندگان مصالح ساختمانی بجنورد با اشاره به اینکه هر روز سیمان وارد بازار می‌شود، گفت: طی روزهای اخیر سیمان بین ۱۰۰ تن تا ۱۲۰ تن در بازار توزیع می‌شود، اما با توجه به احساس نیاز بازار میزان توزیع شده کم است.

وی افزود: یکی از دلایل کاهش میزان سیمان در بازار کاهش میزان تولید در کارخانه است، زیرا کارخانه به دلیل مصرف بالای برق و مدیریت مصرفی که پیش‌آمده میزان تولیدشان کاهش و در نهایت منجر به کاهش توزیع شده است.

رشیدی با اشاره به اینکه توزیع روزانه در حال انجام است، گفت: در روزهای عادی روزانه در خراسان شمالی ۲ هزار تن سیمان توزیع می‌شد که اکنون این میزان توزیع در استان کاهش پیدا کرده و به یک هزار و ۵۰۰ تن رسیده و با توجه به اینکه بخشی به‌صورت فله است، به همین دلیل میزان تولید و توزیع کاهشی بوده است.

رئیس اتحادیه مصالح ساختمانی بجنورد به ایجاد مصارف کاذب در بازار نیز اشاره کرد و گفت: عده‌ای وقتی متوجه کمبود یک محصول می‌شوند، در کنار اینکه در انبارها سیمان را موجود دارند؛ اما متأسفانه به دلیل نگرانی از گرانی و یا کمبود مجدد اقدام به تهیه و بایگانی می‌کنند.

وی همچنین اشاره کرد: یکی دیگر از دلایل کمبود سیمان در بازار خراسان شمالی با توجه به اینکه در استان‌های هم جوار سیمان گران‌تر از استان ما است، خروج سیمان از استان است.

رشیدی با تأکید بر این موضوع که بخشی از تولید صرف صادرات می‌شود، گفت: کارخانه باید پاسخگوی سایر استان‌ها نیز باشد، همه این عوامل دست‌به‌دست هم داده تا میزان توزیع سیمان در استان روند کاهشی داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه هر کیسه سیمان در استان به قیمت ۷۲ هزار تومان است، گفت: کیفیت سیمان موجود در بازار یکسان است.

رشیدی تأکید کرد: از سایر استان‌ها هیچ‌گونه سیمانی وارد استان نمی‌شود و تمام سیمان مصرفی خراسان شمالی از کارخانه سیمان بجنورد تأمین می‌شود.

رئیس اتحادیه فروشندگان مصالح ساختمانی با اشاره به اینکه به‌غیراز کمبود سیمان، سایر محصولات ساختمانی در بازار هیچ کمبودی ندارند، بیان داشت: در حال حاضر کرایه ماشین حمل مصالح سختمانی از کارخانه تا داخل استان افزایش پیدا کرده که این موضوع مدتی مشکل‌ساز شده بود.

وی همچنین پیک مصرف مصالح ساختمانی را در ایام مرداد و شهریور خواند و گفت: با افزایش ساختمان‌سازی در این ایام این موضوع نیز باعث روند کاهشی تولید و توزیع شده است.

رشیدی در انتها گفت: در حال حاضر کمبود وجود دارد؛ ولی موضوع حاد نیست.