تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3774168
شناسه : 3774168
تاریخ :
۵ حفار غیرمجاز مسلح در بابل دستگیر شدند اقتصاد ایران: بابل- فرمانده انتظامی بابل از دستگیری پنج حفار غیرمجاز که در خودروی خود سلاح و دستگاه گنج‌یاب داشتند در مناطق جنگلی شهرستان خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ علی داداش‌تبار اظهار کرد: مأموران انتظامی بابل هنگام گشت‌زنی در یکی از مناطق جنگلی این شهرستان به یک خودرو سواری با پنج سرنشین مشکوک شدند و خودرو را توقیف کردند.

وی افزود: مأموران در بررسی‌های خود پی بردند که سرنشینان خودرو از افراد غیربومی هستند که به منظور کشف اشیا تاریخی و باستانی با ارزش وارد منطقه شدند.

سرهنگ داداش‌تبار خاطرنشان کرد: مأموران در بازرسی از خودروی توقیفی، یک قبضه سلاح و فشنگ مربوطه به همراه یک دستگاه گنج‌یاب و متعلقات آن را کشف و ضبط کردند.

فرمانده انتظامی بابل با بیان این‌که پنج متهم در این خصوص دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند، گفت: برابر نظر کارشناسان ارزش ریالی دستگاه گنج‌یاب کشف شده و متعلقات آن ۸ میلیارد ریال برآورد شده است.

این مقام مسؤول تصریح کرد: برخورد قاطع با سوداگران میراث فرهنگی در دستور کار انتظامی این فرماندهی است و از شهروندان تقاضا داریم در صورت اطلاع از فعالیت‌های این دسته از افراد سودجو، مراتب را در اسرع وقت از طریق تماس با شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.