تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فناوری
لینک : econews.ir/5x3774156
شناسه : 3774156
تاریخ :
آگهی‌گذاران رایگان دیوار؛ بیشتر از جمعیت کانادا و عربستان اقتصاد ایران: در ۵ سال گذشته،۳۷ میلیون کاربر دیوار یعنی ۷۵ درصد آن‌ها فقط استفاده رایگان از دیوار داشته‌اند؛ به‌طور متوسط هر ایرانی ۶ آگهی رایگان ثبت کرده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

در ۵ سال گذشته بیش از ۳۷ میلیون نفر از کاربران دیوار که با شماره موبایل‌شان در این پلتفرم ثبت‌نام کرده‌اند فقط آگهی رایگان ثبت و منتشر کرده‌اند؛ یعنی تعدادی بیشتر از جمعیت کشورهای کانادا و عربستان!

اگر تعداد آگهی‌ها را به جمعیت ایران (۸۸میلیون نفر) تقسیم کنیم، نتیجه جالب‌تر هم می‌شود: به طور متوسط هر ایرانی بیش از ۶ آگهی رایگان طی این مدت روی دیوار منتشر کرده است.

از خرید و اجاره خانه، تا فروش ماشین یا موتورسیکلت و دوچرخه. از پیدا کردن کتاب و مجلات، تا سرپرستی گرفتن حیوانات خانگی که نیاز به سرپناه و صاحب جدید دارند. از جستجو برای یافتن کار و شغل، تا خریدن لوازم آشپزخانه و گوشی و لپ‌تاپ و دیگر ملزومات یک خانه یا حتی خریدن اسباب‌بازی مورد علاقه بچه‌ها. آدم‌هایی که ساکن هر کدام از شهرهایی هستند که امکان استفاده از دیوار را دارند و معمولا بیشتر آنها هم از آگهی‌های رایگان دیوار برای کارشان استفاده می‌کنند. آدم‌هایی که برای ثبت شدن روی دیوار نه نیاز به پول دارند، نه بیشتر از چند دقیقه وقت و زمان، تا روی طولانی‌ترین و شلوغ‌ترین دیوار دنیا جا بگیرند. اما اوضاع آگهی‌های رایگان در ۵ سال گذشته روی این پلتفرم چقدر بود و چه سهمی از کاربران دیوار از آگهی‌های رایگان استفاده می‌کنند. 

پیشتازی خانه و آشپزخانه!

وقتی صحبت از آگهی‌های دیوار به میان می‌آید، معمولا همه به دسته‌های املاک و خودرو فکر می‌کنند. اما بیشترین آگهی رایگان مربوط به هیچ‌کدام از این دسته‌ها نیست و اتفاقا پای موضوعات مرتبط با متن زندگی و خانواده‌ها در میان است. طی ۵ سال اخیر فقط در دسته لوازم خانه و آشپزخانه در دیوار، ۱۳۱ میلیون آگهی رایگان منتشر شده که با اختلاف بین آگهی‌های رایگان دسته‌های دیگر صدرنشین است. وسایل نقلیه با ۸۱ میلیون، وسایل شخصی با ۷۶ میلیون، سرگرمی و فراغت با ۷۲ میلیون ، املاک با ۶۹ میلیون ، کالای دیجیتال با ۵۹ میلیون، خدمات با ۳۱میلیون، تجهیزات با ۱۸ میلیون ، اجتماعی با ۵ میلیون و استخدام و کاریابی با ۴ میلیون آگهی هم به ترتیب رتبه‌های بعدی بیشترین آگهی رایگان طی سال‌های ۱۳۹۸ تا ۱۴۰۲ را دارند.

دیوار امکانی را به وجود آورده که خرید و فروش و معامله برای‌ همه تبدیل به کاری ساده و راحت شود. مهم نیست کاربرها ساکن کجا هستند، کافی‌ است گوشی خود را بردارند و وارد دیوار شوند…