تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3774139
شناسه : 3774139
تاریخ :
طرح « فتحان» در مازندران اجرا شد اقتصاد ایران: بهشهر- مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران از اجرای طرح « فتحان» با عنوان طرح فرزندان تحول آفرین در استان خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، فرشته پازوکی پیش از ظهر دوشنبه در بازدید از درمانگاه و مرکز شهری شماره ۲ بهشهر و مرکز جامعه سلامت روستای شهیدآباد بهشهر و توجیه موضوع جمعیت و فرزند آوری در بازدید از طرح فتحان اظهار کرد: طرح فتحان طرح فرزندان تحول آفرین ایران است که در گام اول و گام جبهه سازی و شبکه سازی برای ورود کنشگران خانواده استان شناسایی و آموزش دیدند.

وی افزود: در جنگ نرم باید با جمعیت و فرزند آوری وارد جنگ با دشمن شد.

این مسئول گفت: در راه اندازی اتاق رصد و وضعیت اولین استان کشور بودیم و کتابچه جمعیتی هر شهرستان و تهدیدات و فرصت‌ها و بحران‌های هر شهرستان ارائه شد.

پازوکی گفت: ۲۱ هزار ازدواج و ۳۵ هزار موالید سهمیه مازندران در برنامه کوتاه مدت تا پایان ۱۴۰۳ پیش بینی شد و برای میان مدت تا ۱۴۰۷ و بلندمدت تا ۱۴۱۴ داریم.

وی افزود: در گام اقدام و عمل کنشگران و مردمی‌ها در کنار حاکمیتی‌ها وارد شده و مشکل جمعیت و ازدواج را حل کنند و باید ظرفیت‌ها شناسی شود.

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری مازندران خاطرنشان کرد: دهیار یا شهردار، کنشگران و بهروز باید توجیه و برای جامعه هدف اطلاع رسانی شود.

پازکی گفت: احصا مساله محله و رفع مشکل مهمترین اصل ماست و ۶ کمیته در ستاد فعال است و فضاسازی در مورد فرزندآوری با توجه به محتوای ارائه شده به شهرداری‌ها توسط ارشاد انجام شود و کمیته آموزش باید وارد شود و کنشگران‌محلات شناسایی و آموزش ارائه شود.

حسین یخکشی معاون سیاسی امنیتی فرماندار بهشهر هم در سخنانی گفت: سیاست جوانی جمعیت مساله مهمی است که باید مورد توجه باشد.

وی افزود: با توجه به نقش فرهنگ سازی در تمایل خانواده‌ها به فرزندآوری و جوان سازی جمعیت، پیگیری این موضوع در قرارگاه جمعیت و خانواده در دستور کار است و باید جوانی جمعیت دغدغه جدی ما باشد.