تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصاد سلامت
لینک : econews.ir/5x3774086
شناسه : 3774086
تاریخ :
رئیس اورژانس خواستار ایجاد دادگاه‌های ویژه برای پرونده‌های مرتبط با پرسنل اورژانس شد اقتصاد ایران: رئیس سازمان اورژانس کشور با اشاره به مشکلات ناشی از طولانی بودن رسیدگی به پرونده‌های مرتبط با عوامل اورژانس در مراجع قضائی، از دادستانی کل کشور درخواست کرد تا دادگاه‌های ویژه‌ای برای تسریع در رسیدگی به این پرونده‌ها ایجاد شود. او همچنین تأکید کرد که کارشناسان این دادگاه‌ها باید به شرایط کاری اورژانس آگاهی کافی داشته باشند تا مشکلات موجود به‌ویژه درگیری‌های ناشی از دیر رسیدن آمبولانس‌ها، به درستی بررسی شوند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش سلامت نیوز رئیس سازمان اورژانس کشور گفت: از آنجا که پرونده‌های مربوط به پرسنل اورژانس در مراجع قضائی مانند سایر پرونده‌های عادی مورد بررسی قرار می‌گیرند، روند رسیدگی به آنها بسیار طولانی است. در این شرایط، پرسنل اورژانس که با شیفت‌های طولانی و شرایط کاری سخت مواجه هستند، مجبورند بارها برای یک پرونده به دادگاه مراجعه کنند؛ مسئله‌ای که با ماهیت کار اورژانس سازگار نیست.

او با تاکید بر اهمیت این موضوع افزود: اخیراً نامه‌ای سرگشاده به دادستانی کل کشور ارسال کردیم و در جلسه‌ای با حضور معاون دادستان، تمامی مشکلات مطرح شد. دادستانی قول داد که اولاً دادگاه‌های ویژه‌ای برای پرونده‌های اورژانس ایجاد شود و ثانیاً این پرونده‌ها بدون نوبت بررسی شوند. همچنین مقرر شد کارشناسانی که در این دادگاه‌ها حضور دارند، اطلاعات کافی درباره کار اورژانس داشته باشند.

میعادفر اظهار داشت: یکی از دلایل اصلی درگیری با عوامل اورژانس، دیر رسیدن آمبولانس به محل است که این موضوع باعث نارضایتی همراهان بیمار و در نتیجه بروز درگیری می‌شود. این مسئله به هیچ وجه به عملکرد پرسنل ما مربوط نمی‌شود. امیدواریم این مشکلات به زودی حل شوند و از دادستانی کل کشور درخواست داریم تا پیگیری‌های لازم برای ایجاد دادگاه‌های ویژه را انجام دهند.

4o