تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3774081
شناسه : 3774081
تاریخ :
کودک آزاری رتبه نخست آسیب‌های اجتماعی در استان کرمان است اقتصاد ایران: کرمان_معاون امور اجتماعی بهزیستی استان کرمان گفت: سال گذشته کودک آزادی رتبه نخست آسیب های اجتماعی در استان کرمان را داشته است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، علی ابراهیمی، شامگاه یکشنبه در مراسم بیست و ششمین سالروز تأسیس اورژانس اجتماعی گفت: متأسفانه در سال ۱۴۰۲ کودک آزاری و بد سرپرستی در مجموع با اختصاص ۴۴ درصد اولین و خودکشی با ۲۳ درصد دومین آسیب اجتماعی استان کرمان بود که خوشبختانه با مداخله به هنگام و مؤثر اورژانس اجتماعی اکثر این موارد به سرانجام نرسیده و مدیریت شده است.

وی با اشاره به سختی کار بالای کارکنان اورژانس اجتماعی گفت: همکاران ما در مواجهه با آسیب‌ها و در مداخلاتی که صورت می‌پذیرد با خطرات بسیاری مواجه هستند و از لحاظ امنیتی نیز همواره در معرض خطر می‌باشند.

وی با انتقاد از برخی ادارات و نهادهای ذیربط که همکاری لازم را با بهزیستی ندارند افزود: متأسفانه توجه جدی به قانون حمایت از اطفال و کودکان و خصوصاً ماده ۶ قانون نمی‌شود.

ابراهیمی، تصریح کرد: در حالی که درمان کودکان زیر ۱۸ سال باید رایگان باشد اصلاً این قانون رعایت نمی‌شود و با توجه به اینکه اکثر این کودکان و اطفال آسیب دیده درگیر اعتیاد و بیماری و… هستند هزینه‌های دارو و درمان بالایی به بهزیستی تحمیل می‌شود.