تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3774065
شناسه : 3774065
تاریخ :
صحنه مجاهدت امروز گسترده، حساس‌ و پیچیده‌تر شده است اقتصاد ایران: بیرجند- مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی گفت: صحنه مجاهدت امروزه گسترده تر و پیچیده تر شده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حجت سالاری مکی صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران ضمن تشکر از برگزار کنندگان رویداد عنصر مجاهدت که بر گرفته از فرمایشات مقام معظم رهبری در بحث تبلیغ جهادی است، اظهار کرد: به یاد سفر مقام معظم رهبری که همراه با چهل نفر از روحانیون بعد از زلزله سال ۱۳۴۷ در فردوس حضور پیدا کردند و کمک حال مردم بودند که این حرکت جهادی در اصل یک تلاشی است برای تزکیه انسان که انسان بتواند در مسیر رشد و سعادت به بهترین‌ها برسد.

وی افزود: حضرت علی می‌فرمایند جهاد در راه خدا تلاش و مجاهدت در مسیر رضای خدا است و تعبیری که حضرت علی (ع) نسبت به جهاد دارند و بعد از این یکی از ابزار مهم تمسک پروردگار تعالی این است که حضرت علی می‌فرمایند جهاد قله رفیع اسلام است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی ادامه داد: مقام معظم رهبری به عنوان یک مبلغ تأثیر گذار جهانی و با آن نگاه حکیمانه و تخصصی که دارند می‌فرمایند صحنه مجاهدت تبلیغی و رفتار تبلیغاتی باید با عنصر مجاهدت آمیخته شود و اینکه دو عنصر فهم صحنه و رفتار تبلیغاتی در بحث تبلیغ جهادی مطرح می‌کنند پیام خاص خود را دارد.

سالاری با بیان اینکه صحنه مجاهدت امروز گسترده‌تر و حساس‌تر و پیچیده‌تر شده است، گفت: اگر قرار است تبلیغ ما مؤثر باشد رفتار تبلیغاتی ما باید درست شکل بگیرد.

وی یادآور شد: کسی که در گروه تبلیغی قرار گرفته تقیدش نسبت به شرعیات و رعایت امور دینی و اخلاقی درس آموز است.

وی ادامه داد: امروز دستگاه‌های مختلف اجرایی ما باید این مسائل را ویژه ببینند و یکی از نکات خاصی که در بحث تبلیغ باید دقت شود این است که ما صحنه را بدانیم و فهم صحنه داشته باشیم و رفتار تبلیغاتمان به عنوان برخورد با جوان و نوجوان که در برخورد با جنگ شناختی و روانی است درست باشد.

سالاری یادآور شد: باید دید آیا کوچک‌ترین رفتار ما احیاناً کمکی به دشمن نمی‌کند که جوان ما را از ارزش‌های اخلاقی دور کند؟ آیا ما اولویت را در کار تبلیغ رعایت می‌کنیم؟ آیا تبلیغ ما روحیه جهادی به خود گرفته یا نه؟ تبلیغ هست یا نه؟ آیا میدان و خطری که مورد توجه جوان ما است را درک کرده‌ایم و تلاش شبانه داریم که همه اینها را باید در نظر داشته باشیم.