تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3774050
شناسه : 3774050
تاریخ :
حرکت های علمی و دانش بنیان نیاز ما به بیگانگان را کاهش می دهد اقتصاد ایران: بیرجند-نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: حرکت های علمی و دانش بنیان نیاز ما به بیگانگان را کاهش می دهد و از این جهت بسیار ارزشمند است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام علیرضا عبادی صبح دوشنبه در دیدار با جمعی از اساتید خراسان جنوبی اظهار کرد: ما روزهایی را در خاطر داریم که کشور در قبضه استعمارگران بود و از جهت علمی و اجرایی کشورها در حد منافع استعمار اجازه فعالیت داشتند.

نماینده ولی فقیه با تأکید بر اینکه اما امروزه به برکت انقلاب اسلامی در کشور به پیشرفت‌های علمی رسیده‌ایم، گفت: بنا بر گفته رهبر معظم انقلاب اسلامی همه کارها باید به صورت دانش بنیان پیش برود که این سخن یک حرف عمیق و ریشه دار است.

عبادی با اشاره به اینکه ابزار اصلی انسان در هر بخشی علم است، ادامه داد: امروزه برخلاف خواست دشمنان انقلاب و ایران و بر اساس استقلال و آزادی شاهد انواع پیشرفت‌های علمی و خودکفایی در حوزه‌های مختلف هستیم که نیاز ما به بیگانگان را کاهش می‌دهد.

وی اظهار کرد: باید آزادی به معنی صحیح و درست آن وجود داشته باشد و انسان‌ها در مسیر رسیدن به هدف اصلی خود با هیچ مانعی رو به رو نباشند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه آزادی حقیقی در پرتو توحید محقق می‌شود، یادآور شد: انسان وقتی که از هوای نفس، اعتیاد و فحشای مد نظر غرب نجات پیدا کرد می‌تواند آزادانه در مسیر رشد و رسیدن به هدف نهایی از آفرینش برسد.

عبادی گفت: از این نظر می‌گوئیم که آنچه مدعیان آزادی در غرب می‌گویند در واقع خلاف آزادی حقیقی است.