تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اجتماعی
لینک : econews.ir/5x3774042
شناسه : 3774042
تاریخ :
تردد از بهشت زهرا(س) تا شمال نواب بدون توقف و چرخش اضافی اقتصاد ایران: با بهره‌برداری از فاز سوم پروژه شهید نواب ـ شهید تندگویان عملاً تردد خودروها از بهشت زهرا(س) به سمت شمال تهران بدون توقف و گردش اضافی رقم خواهد خورد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، صبح امروز با حضور هادی حق‌بین؛ معاون فنی عمرانی شهرداری تهران و مهدی صداقتی؛ مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهرداری تهران فاز سوم تقاطع غیرهمسطح شهید تندگویان ـ شهید نواب (جنوب بزرگراه تندگویان به شمال بزرگراه نواب) به بهره‌برداری رسید.

براساس این گزارش، مهدی صداقتی؛ مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهرداری تهران در حاشیه بهره‌برداری از فاز نخست پروژه شهید نواب ـ تندگویان اظهار کرد: امروز همزمان با افتتاح فاز سوم پروژه اشاره شده پروژه عمرانی دیگری در منطقه 8 به بهره‌برداری می‌رسد و این پروژه شامل پروژه دوربرگردان غیرهمسطح گلبرگ به باقری است که این پروژه نیز ویژگی‌های منحصربه‌فردی را به همراه خواهد داشت و اصلاحات ترافیکی در این محدوده رقم خواهد خورد.

وی با اشاره به پروژه تقاطع غیرهمسطح شهید نواب ـ شهید تندگویان افزود: اجرای این پروژه در سه فاز طراحی شده بود که فاز نخست این پروژه از شمال نواب به جنوب تندگویان در دی ماه 1402، فاز دوم پروژه (زیرگذر از شمال شرق به جنوب غرب تندگویان) در اردیبهشت 1403 و در نهایت فاز سوم این پروژه از جنوب بزرگراه تندگویان به شمال بزرگراه نواب، امروز به بهره‌برداری خواهد رسید.

مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهرداری تهران ادامه داد: فاز سوم پروژه تندگویان ـ نواب در بازه زمانی 14 ماهه به سرانجام رسیده است.

صداقتی با اشاره به آغاز پروژه نواب تندگویان خاطرنشان کرد: عملیات اجرایی این پروژه در سال 1400 کلید خورد و در هر مرحله پس از آماده‌سازی پروژه در اختیار شهروندان قرار گرفت و در واقع عملیاتی فاز چهارم این پروژه نیز نیاز به تکمیل فاز سوم داشت و این کار امروز انجام شد و ان‌شاءالله عملیات اجرایی فاز چهارم پروژه با سرعت بیشتری دنبال خواهد شد. 

وی در رابطه به کاهش بار ترافیکی این منطقه با بهره‌برداری از فازهای پروژه نواب تندگویان تصریح کرد: عملاً با بازگشایی فاز سوم پروژه نواب تندگویان ما شاهد کاهش بار ترافیکی در این محدوده خواهیم بود.

مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهرداری تهران ادامه داد: خودروهای عبوری از سمت بهشت زهرا(س) به شمال نواب با افتتاح فاز سوم پروژه نیازی به تردد در میدان بهمن ندارند و عملا با بهره‌برداری از فاز سوم پروژه نواب تندگویان خودروها می‌توانند از بهشت زهرا(س) تا شمال تهران بدون توقف و گردش اضافی تردد داشته باشند.

صداقتی در رابطه با فاز چهارم پروژه نواب تندگویان خاطرنشان کرد: برای کار عملیات اجرایی فاز چهارم نیز همانطور که بیان شد نیاز به تکمیل فاز سوم بود و ان‌شاءالله در پاییز امسال فاز چهارم پروژه نواب تندگویان به بهره‌برداری خواهد رسید و عملاً ترافیک یکی از مبادی تهران بخصوص در ایام پایانی سال رفع خواهد شد.

وی ادامه داد: رویکرد این دوره از مدیریت شهری شتاب و سرعت اجرای پروژه‌های عمرانی و تاکنون نیز پروژه‌های متعددی در مناطق مختلف تهران احداث و به بهره‌برداری رسیده است.

مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهرداری تهران با اشاره به کاهش بار ترافیکی تردد خودروها در پنج شنبه‌های آخر هفته و روزهای پایانی سال (پنج‌شنبه و جمعه اخر سال) گفت: با بهره‌برداری از پروژه نواب تندگویان اختلال ترافیکی در این پروژه حل خواهد شد و با بهره‌برداری کامل پروژه نواب تندگویان در 4 فاز 5 کیلومتر مسافت شهروندان کاهش پیدا خواهد کرد.

انتهای پیام/