تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : چهره ها
لینک : econews.ir/5x3774041
شناسه : 3774041
تاریخ :
ادامه پیشروی روس‌ها در شرق اوکراین/فاصله‌ای تا «پوکروفسک» نمانده! اقتصاد ایران: وزارت روسیه امروز اعلام کرد که نیروهای این کشور در مسیر پیشروی به سمت شهر راهبردی «پوکروفسک»، یک شهر را در شرق اوکراین تصرف کرده‌اند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه با اشاره به تداوم پیشروی نیروهای این کشور در شرق اوکراین، اعلام کرد که ارتش روسیه کنترل شهر «نوورودیوکا» را در فاصله ۱۲ کیلومتری شهر راهبردی «پوکروفسک» به دست گرفته است.

نیروهای روسیه که از شروع عملیات نظامی در اوکراین در فوریه ۲۰۲۲ تاکنون حدود یک‌پنجم خاک اوکراین را تصرف کرده اند، همچنان در تلاش برای به دست گرفتن کنترل تمام منطقه دونباس هستند.

براساس اعلام وزارت دفاع روسیه، نیروهای این کشور به سمت پوکروفسک که مرکز لجستیکی و حیاتی برای نیروهای اوکراینی محسوب می‌شود، در حال پیشروی هستند و در این مسیر، شهر نوورودیوکا که تا پیش از جنگ ۱۴ هزار نفر جمعیت داشت را تصرف کرده‌اند.

یوری پودولیاکا، یک اینفلوئنسر و بلاگر نظامی زاده اوکراین و حامی روسیه نقشه‌ای را منتشر کرده است که نشان ‌می‌دهد نیروهای روسیه در حال حمله به دست کم دو منطقه مسکونی آن سوی نوورودیوکا واقع در کمتر از ۷ کیلومتری پوکروفسک هستند.

فرماندهی نیروهای مسلح اوکراین دیروز گزارشی درباره روند درگیری در منطقه پوکروفسک منتشر کرد و مدعی شد که ۲۹ حمله روسیه برای پیشروی را دفع کرده و هفت حمله همچنان جریان دارد. با این حال، یک افسر اوکراین هفته گذشته گفت که نیروهای این کشور شهر نوورودیوکا را ترک کرده‌اند زیرا مواضع مناسبی برای دفاع در آن باقی نمانده است.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه هفته گذشته تاکید کرد که حمله اوکراین به منطقه کورسک، در منحرف کردن پیشروی مسکو در شرق اوکراین ناکام بوده و علاوه بر تضعیف نیروهای کی‌یف در امتداد خط مقدم جبهه نبرد، برای مسکو روحیه‌بخش هم بوده است.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین پیشتر مدعی شد که حمله به منطقه کورسک روسیه با هدف ایجاد منطقه حائل و همچنین ممانعت از عبور نیروهای روس از مرز انجام شده است.