تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3774032
شناسه : 3774032
تاریخ :
روش های نوین برای درمان کمر درد در کردستان استفاده می شود اقتصاد ایران: سنندج_عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: کمر درد از شایع‌ترین مشکلات سلامتی است که بسیاری از افراد را آزار می‌دهد امامی‌توان از روش‌های نوین برای درمان کمر درد استفاده کرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر شاهرخ ابن رسولی فلوشیپ فوق تخصصی درد، به بررسی علل شایع کمر درد و روش هاس نوین درمان آن پرداخت و اظهار کرد: بسیاری از افراد به دلیل کمر درد به پزشک مراجعه می‌کنند اما همه کمر دردها یکسان نیستند و هر کدام نیاز به درمان خاصی دارند.

وی شایع‌ترین علل کمر درد را شامل دیسک کمر، تنگی کانال نخاعی، التهاب مفاصل و آسیب‌های عضلانی عنوان کرد و افزود: بسیاری از کمر دردها به دلیل شرایط فصلی، کاری و فعالیت‌های روزانه به وجود می‌آید که گاهی با استراحت، مصرف داروهای مسکن و فیزیوتراپی بهبود می‌یابد، اما در مواردی که درد شدید و مزمن باشد، ممکن است به درمان‌های تخصصی‌تر مانند تزریق‌های درمانی یا جراحی نیاز باشد.

دکتر ابن‌رسولی همچنین به روش‌های نوین درمان کمر درد مانند «روش فنر» برای درمان تنگی کانال نخاعی و تزریق کورتون برای کاهش التهاب اشاره و تاکید کرد: انتخاب روش درمانی مناسب به نوع و شدت کمر درد، سن بیمار و سایر عوامل بستگی دارد.

فلوشیپ درد و عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی کردستان بیان کرد: در صورت نیاز به جراحی بسته با روش‌های جدید اینترونشنال یا تزریق آنزیم می‌تواند به کاهش درد و تورم کمک کرد.

دکتر ابن رسولی گفت: برای پیشگیری و درمان کمر درد توصیه می‌شود ورزش سبک و منظم انجام دهید، وزن خود را کنترل کنید، از بلند کردن اجسام سنگین خود داری کنید، وضعیت صحیح بدن را هنگام نشستن، ایستادن و خوابیدن حفظ و تغذیه سالم داشته باشید.