تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فرهنگی
لینک : econews.ir/5x3774027
شناسه : 3774027
تاریخ :
انتشار داستان ایرانی «مدرسه تیزوبُزان جنگل» برای کودکان اقتصاد ایران: کتاب «مدرسه تیز و بُزان جنگل» نوشته پیام ابراهیمی توسط انتشارات فاطمی برای کودکان منتشر و راهی بازار نشر شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، کتاب «مدرسه تیز و بُزان جنگل» نوشته پیام ابراهیمی به‌تازگی توسط انتشارات فاطمی برای کودکان منتشر و راهی بازار نشر شده است. این‌کتاب یکی از عناوین مجموعه «کتاب‌های طوطی» (واحد کودک و نوجوان انتشارات فاطمی) است.

قصه این‌کتاب درباره اتفاق عجیب و غریبی است که از یک‌روز صبح در جنگل رخ داده و به‌خاطرش همه حیوانات می‌خواهند بچه‌هایشان را باسواد و مدرک‌دار کنند. البته هیچ‌کدام نمی‌دانند مدرک یعنی چه بلکه فقط می‌دانند نباید بچه‌هایشان را بدون مدرک در جنگل رها کنند.

این‌میان، مدیر مدرسه تیز و بزان جنگل، اصرار دارد همه بچه‌های مدرسه‌اش، مهارت‌های یکسانی را فرا بگیرند. اما چنین‌چیزی ممکن نیست. چون ماهی نمی‌تواند سر کلاس پرواز شرکت کند یا لاک‌پشت توانایی حضور سر کلاس دوی سرعت را ندارد...

«مدرسه تیز و بُزان جنگل» که برای مخاطبان ۶ سال به بالا نوشته شده، یک‌کتاب تصویری است و داستانش با متن همراه است. تصویرگری‌اش هم توسط غزاله بیگدلو انجام شده است.

در قسمتی از این‌کتاب می‌خوانیم:

در یک صبح معمولی از یک روز معمولی، در جنگلی معمولی، یک‌چیز غیرمعمولی توجه همه حیوانات را به خودش جلب کرد.

بشتابید

فرزندان خود را بدون مدرک تحصیلی در جنگل نکنید.

مدرسه تیز و بزان جنگل معمولی جایی برای دریافت بهترین مدرک تحصیلی.

با ما آینده توله‌هایتان را تضمین کنید.

زیر نظر متخصص‌ترین اساتید جنگل.

این‌طور شد که از فردای آن‌روز، همه حیوانات به تکاپو افتادند تا بچه‌هایشان را به مدرسه تیز و بزان جنگل بفرستند. البته هیچ‌کدام از آن‌ها دقیقا نمی‌دانستند این‌مدرک تحصیلی که توی آگهی نوشته شده یعنی چی؛ اما همه‌شان فکر می‌کردند باید چیز خوبی باشد که داشتنش لازم است.

این‌کتاب با ۳۶ صفحه مصور رنگی، شمارگان ۲ هزار نسخه و قیمت ۱۷۰ هزار تومان منتشر شده است.