تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فرهنگی
لینک : econews.ir/5x3774026
شناسه : 3774026
تاریخ :
برگزاری دوره آموزشی «تمدن و زبان فارسی» در فرانسه اقتصاد ایران: مرکز ایران و فرانسه Centre Franco Iranien با همکاری دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران دوره پاییزی «آموزش تمدن و زبان فارسی» را به صورت برخط برگزار می‌کند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، مرکز ایران و فرانسه Centre Franco Iranien دوره پاییزی «آموزش تمدن و زبان فارسی» را با همکاری دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران مانند دوره‌های گذشته این‌رویداد به‌صورت برخط برگزار می‌کند.

سید وحید یعقوبی معاون مرکز ایران و فرانسه درباره برگزاری دوره‌های آموزش زبان فارسی گفت: مرکز ایران و فرانسه از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا کنون طی ۱۴ ترم با تربیت فارسی آموزان فرانکوفونی، میزبان ۱۷۰ فارسی آموز از سراسر کشورهای فرانکفونی از جمله فرانسه، بلژیک، سوئیس و کانادا و سایر کشورها نظیر مکزیک، آمریکا و لبنان بوده است و رویکرد آموزشی این دوره‌ها همگی مبتنی بر خود آموزی، زبان آموز محور و مواد درسی و سرفصل‌ها آموزشی بر اساس روش‌های آموزشی مراکز علمی، آموزشی و دانشگاهی کشور ایران و فرانسه تدوین و ارائه است.

وی افزود: در دوره آموزشی پیش رو که قرار است در فصل پاییز برگزار شود زبان آموزان علاوه بر شناخت تمدن و فرهنگ ایرانی، شعر و ادبیات کلاسیک و معاصر فارسی، کار با ابزار فارسی در فضای سایبر را نیز می‌آموزند. از دیگر فعالیت‌های این دوره آموزش از طریق فیلم و سریال به زبان فارسی است.

این مدرس دانشگاه درباره اساتید این دوره آموزشی گفت: علاوه بر اینجانب، اساتید دیگری چون ناهید شاهوردیانی رئیس گروه زبان و ادبیات فرانسه دانشکده زبان و ادبیات‌های خارجی دانشگاه تهران، روح الله حسینی معاون دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران، ژان کلود ووآزن نویسنده، محقق، باستان شناس و متخصص تاریخ و تمدن ایران در دوره آموزشی «آموزش تمدن و زبان فارسی» به تدریس می‌پردازند. این‌دوره آموزشی از نهم اکتبر تا شانزده دسامبر ۲۰۲۴ (۱۸ مهر تا ۲۶ آذر ۱۴۰۳) در سه سطح ابتدایی، میانی و پیشرفته طی ۲۰ جلسه و ۴۰ ساعت در هر سطح برگزار می‌شود.

یعقوبی در پایان گفت: شرکت کنندگان این دوره آموزشی پس از پایان دوره گواهی حضور در دوره مورد تأیید دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران را دریافت می‌کنند. علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر درباره ثبت‌نام در این دوره‌های آموزشی می‌توانند به نشانی www.france-iran.org/apprendre-le-persan مراجعه کنند.