تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3774023
شناسه : 3774023
تاریخ :
توسعه اقتصاد کشاورزی خنداب در گروی افزایش صنایع تبدیلی است اقتصاد ایران: اراک- مدیر جهاد کشاورزی خنداب گفت: توسعه اقتصاد کشاورزی در گروی تقویت و افزایش صنایع تبدیلی در این شهرستان است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

حمید قلی پور در گفت‌وگو با خبرنگار مهر از برگزاری جشنواره انگور از چهارم تا ششم مهر در شهرستان خنداب خبر داد و افزود: این شهرستان حدود هشت هزار هکتار باغ انگور دارد که این ظرفیت نیازمند معرفی است و برگزاری جشنواره‌ها می‌تواند به شناساندن این پتانسیل‌ها در سطح استان و کشور مؤثر باشد.

وی با اشاره به اینکه برگزاری جشنواره انگور با توجه به میزان تولید و برداشت انگور در این منطقه از استان مرکزی یکی از ضروریات است، گفت: خنداب سالانه بالغ بر ۱۲۰ هزار تن انگور تولید می‌کند که ۲۵ تا ۳۰ هزار تن تبدیل به کشمش می‌شود و از این حیث رتبه نخست را در استان مرکزی دارد.

قلی‌پور تصریح کرد: از میزان کشمش تولیدی در خنداب، تنها هفت هزار تن در این شهرستان فرآوری می‌شود و کمبود صنایع تبدیلی انگور در این منطقه محسوس است.

وی با اشاره به اینکه توسعه اقتصاد کشاورزی در گرو افزایش صنایع تبدیلی در خنداب است، افزود: با پیگیری‌ها و ورود به بخش خصوصی به این بخش، تلاش داریم حداقل با تأسیس دو واحد فرآوری، صنایع تبدیلی شهرستان را توسعه بدهیم تا کشمش در خنداب فرآوری شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خنداب گفت: جشنواره انگور، در درمانگاه تاریخی روستای دهنو این شهرستان برگزار می‌شود.

قلی پور گفت: پیش‌بینی شده در این جشنواره، ۲۰ تا ۳۰ غرفه با محوریت انگور و محصولات انگور مانند کشمش، شیره انگور، صنایع دستی و سایر محصولات باغی فعال و به بازدیدکنندگان خدمات ارائه کند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خنداب اضافه کرد: امسال در حاشیه این جشنواره، برگزاری مسابقه خوشه برتر و جشنواره غذا نیز هدفگذاری شده است.

قلی‌پور گفت: امسال با هماهنگی‌های صورت گرفته برگزاری غرفه گیاهان دارویی را خواهیم داشت و در کنار آن نیز در حوزه تولید، فرآوری و خواص و عرضه این گیاهان آموزش‌هایی برای بازدیدکنندگان ارائه خواهد شد و امیدواریم که بازدید گسترده‌ای از این جشنواره صورت گیرد.