تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3773975
شناسه : 3773975
تاریخ :
آغاز کوچ زنبورداران به استان بوشهر/ ۲۰۰۰ تن عسل تولید می‌شود اقتصاد ایران: بوشهر- معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر از کوچ و شروع به حرکت زنبوردارن به سمت استان بوشهر خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش گزارش خبرنگار مهر، ابوتراب نکیسا صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هرساله از اواسط شهریورماه، زنبورداران از تمام نقاط کشور به قصد تولید و برداشت عسل کُنار وارد مناطق کُنار خیز استان می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه استان بوشهر رتبه اول را به خود اختصاص داده است افزود: کیفیت بالا، عطر و طعم منحصر به فرد، خواص دارویی، باعث بازارپسندی بالای آن در داخل و خارج کشور شده است.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی بوشهر تصریح کرد: استان بوشهر با داشتن بیش از ۵۰ هزار هکتار درخت کُنار و تولید بیش از ۲ هزار تُن عسل این درخت توسط زنبورداران بومی و مهاجر است.

نکیسا با بیان اینکه استان بوشهر قطب اول کشور در زمینه تولید عسل کُنار در کشور است گفت: نشان جغرافیایی عسل کُنار کشور در سال ۱۳۹۸ توسط تشکل‌های زنبورداری و با همکاری وزارت صمت به ثبت رسید.

وی با تاکید بر اینکه مقصد اول زنبورداران استان بوشهر است اضافه کرد: زنبورداران در مناطق کوهستانی و دشت‌های شهرستان‌های دشتستان، تنگستان، دشتی، جم و دیر مستقر می‌شوند.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی بوشهر ادامه داد: هرساله بیش از ۲ هزار زنبوردار مهاجر در سه مرحله وارد استان می‌شوند که مرحله اول اواسط شهریورماه، مرحله دوم بعد از اولین بارندگی و مرحله‌ی سوم همزمان با شروع فصل زمستان است.

نکیسا با بیان اینکه برداشت عسل کُنار در فاصله آبان تا اوایل آذرماه صورت می‌گیرد اضافه کرد: تا کنون بیش از پنج جشنواره منطقه‌ای با همکاری اتحادیه‌ها و تعاونی‌های زنبورداران استان برگزار شده است.