تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3773973
شناسه : 3773973
تاریخ :
مداحی هنری که موجب ارتقای فرهنگ دینی می شود/لزوم آموزش به مداحان اقتصاد ایران: بیجار-مداح برجسته بیجاری گفت:مداحی هنری که موجب ارتقای فرهنگ دینی در جامعه می شود و از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

مهدی فرجی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: مداحی یک هنر است که در آن می‌توان ارزش‌های دینی را در جامعه ترویج داد و از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

وی افزود: فعالیت من در هنر مداحی از ۱۵ سالگی شروع شد و بیش از ۲۰ سال است که در این کار مشغول به فعالیت هستم.

وی ادامه داد: در ابتدا از طریق مدرسه شروع به فعالیت در حوزه مداحی کردم و بعد از اینکه متوجه علاقه خود شدم شروع به رفتن در کلاس‌های متعدد آموزشی کردم و زیر نظر استاد عینی فرد از مداحان برجسته کشوری مشغول به فراگیری اصول اساسی مداحی شدم.

فرجی تاکید کرد: اکنون به عنوان رئیس کانون مداحان در شهرستان بیجار فعالیت دارم و در مراسمات متعدد دینی و مذهبی به فعالیت دینی و مداحی مشغول هستم.

وی به اهمیت هنر مداحی اشاره کرد و ابراز داشت: مداحی از موضوع‌هایی است که از دیرباز مورد توجه مقام معظم رهبری بوده و دیدارهای ثابت و سالانه حضرت آیت‌الله با مداحان اهل‌بیت (ع) از سال‌ها پیش تاکنون گواه این موضوع است.

ارتقای رشد فکری جامعه از مأموریت‌های مداحان

وی اعلام کرد: همچنین ارتقای رشد فکری جامعه ازجمله مأموریت‌های مهم مداحی است و در این هنر علاوه بر معرفت‌آموزی، برانگیختن احساسات نیز وجود دارد.

رئیس کانون مداحان بیجار به اهمیت هنر مداحی در دوران دفاع مقدس نیز اشاره کرد و گفت: در دوران دفاع مقدس شاهد بودیم که مداحان از طریق بیان اشعار پُرمعنا و تأثیرگذاری با صدای خوش جوانان را به‌سمت ایثار و از خود گذشتگی سوق می‌دادند.

بیمه مشکل مهم مداحان

فرجی در بخش دیگر سخنان خود به مشکلات مهم مداحی اشاره کرد و بیان داشت: یکی از مشکلات مهمی که در سر راه مداحان وجود دارد نبود بیمه برای این قشر است و متأسفانه تعداد کمی از مادحین از بیمه برخوردار هستند.

وی اعلام کرد: لازم است مسئولین و متولیان فرهنگی برای رفع این مشکل تلاش کنند تا تمام مداحان بتوانند از این فرصت استفاده کنند.

وی تاکید کرد: آموزش به مداحان نیز ضرورت زیادی دارد و لازم است تا در این زمینه تلاش بیشتری صورت بگیرید و کلاس‌های تخصصی برای مداحان برگزار شود.

نیروهای مستعد از ظرفیت‌های مؤثر مداحی در بیجار

مداح برجسته بیجاری به ظرفیت بسیار خوب شهرستان بیجار در حوزه مداحی اشاره کرد و گفت: وجود نیروهای مستعد در سطح شهرستان بیجار یکی از ظرفیت‌های خوب بخش مداحی است که باید از این ظرفیت مهم بهره برداری صورت بگیرد و این امر تنها با برنامه ریزی و آموزش صحیح امکان پذیر است.

فرجی خاطر نشان کرد:: هیأت فرصتی برای پرورش انسان و انسان‌سازی است که اگر به این مقوله بها داده نشود و آموزش‌های لازم صورت نگیرد، خسارتی را در پی خواهد داشت.