تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3773971
شناسه : 3773971
تاریخ :
تصفیه خانه آب علیمردان خان بختیاری آبگیری شد اقتصاد ایران: شهرکرد-مدیرعامل شرکت آبفا چهارمحال و بختیاری از آبگیری تصفیه خانه آب علیمردان خان بختیاری در فاز اول افتتاح خبر داد و گفت: تاکنون ۷۵ میلیارد تومان اعتبار برای این تصفیه خانه هزینه شده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

محمد کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، از آبگیری تصفیه خانه آب علیمردان خان بختیاری در فاز اول افتتاح خبر داد و اظهار کرد: همزمان با افتتاح فاز اول این تصفیه خانه رفع کدورت آب با دستور استاندار چهارمحال و بختیاری عملیات آبگیری هم انجام شد.

وی اعتبار هزینه هزینه برای این تصفیه خانه را تاکنون ۷۵ میلیارد تومان اعلام کرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری ادامه داد: این تصفیه خانه با هدف رفع کدورت آب از خط انتقال آب چشمه کوهرنگ به شهرکرد در مواقعی که کدورت آب چشمه کوهرنگ افزایش می‌یابد، احداث شده است.

کریمی در تشریح عملیات اجرایی این پروژه عنوان کرد: بزرگ‌ترین عملیات‌ها و مهمترین کارهای انجام شده در این کارگاه عبارت از هشت ماه کار شبانه‌روزی، ۲۷ هزار متر مکعب خاکبرداری، ۱۵۰ تن آرماتوربندی، قالب‌بندی و بتن‌ریزی که در نوع خود کم نظیر است، اجرای دیوار حایل سنگ و سیمانی به طول ۶۵ متر، احداث ۱۶۰ متر مربع سوله، نصب چهار عدد فیلتر شنی تحت فشار حاوی سیلیس‌های دانه‌بندی شده، اجرای ۲۵۰ متر لوله فولادی با سایزهای ۱۰۰۰، ۸۰۰ و ۷۰۰ میلیمتری و ۶ هزار اینچ جوشکاری است.

وی خاطرنشان کرد: این تصفیه خانه رفع کدورت، آب شرب شهرکرد و قسمت‌هایی از شهرستان‌های شهر کرد، فارسان و کوهرنگ را در مواقع افزایش کدورت تصفیه می‌نماید.

مدیرعامل شرکت آبفا چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: این تصفیه خانه جهت رفع کدورت آب در کمترین زمان ممکن (کمتر از یک سال) و با استفاده از توان و تخصص نیروهای بومی استان احداث شده است.

کریمی بیان کرد: تصفیه خانه علیمردان خان بختیاری ظرفیت تصفیه بیش از ۵۰۰ لیتر بر ثانیه آب را دارد.