تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3773959
شناسه : 3773959
تاریخ :
۵۷ طرح تعاونی در اصفهان افتتاح می شود اقتصاد ایران: اصفهان- معاون تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان از افتتاح ۵۷ طرح تعاونی با سرمایه‌گذاری ۲.۲ هزار میلیارد تومان به مناسبت هفته تعاون خبرداد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، روح الامین امیری صبح دوشنبه در نشست خبری با بیان اینکه ۵۷ طرح تعاونی به مناسبت هفته تعاون در استان اصفهان افتتاح می‌شود، اظهار داشت: این تعداد طرح با سرمایه گذاری ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان طی یک سال گذشته انجام شده که با بهره برداری از آنها زمینه اشتغال یک هزار و ۷۰۰ نفر فراهم می‌شود.

به گفته وی، یکی از طرح‌ها در هفته تعاون بهره برداری ۹۶۴ واحد مسکونی با سرمایه گذاری یک هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان توسط تعاونی مسکن استان است.

معاون تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان خاطرنشان کرد: امسال با توجه به شعار جهش تولید و مشارکت مردم، مزیت این طرح‌ها این است که با جمع آوری سرمایه‌های خرد اعضا این طرح‌ها به بهره برداری رسیده و کمتر از ۹ درصد سرمایه گذاری انجام شده از طریق تسهیلات بوده است.

امیری ادامه داد: از طریق خط اعتباری ویژه تعاونی‌ها
در یکساله اخیر ۳۸۰ میلیارد تومان برای ۱۶۰ طرح تعاونی طی یک سال اخیر هزینه شده است.

وی افزود: تعاونی‌ها در این یکسال گذشته ۱۳۰ میلیون دلار صادرات داشتند که نسبت دوره مشابه سال قبل بیش از ۳۰ درصد رشد داشته است.

معاون تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان خاطرنشان کرد: طی یک سال اخیر ۹۷ شرکت تعاونی تشکیل دادیم بر اساس مزیت‌های منطقه‌ای و سند آمایش سرزمین استان که زاویه با سند آمایش نداشته باشیم.

وی تصریح کرد: تمرکز و هدف ما در یک سال پیش رو بر تشکیل تعاونی‌های جدید از نوع سهامی عام و توسعه عمران شهرستانی است که جامعه هدف بیشتری دارند.