تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فرهنگی
لینک : econews.ir/5x3773955
شناسه : 3773955
تاریخ :
نامه‌هایی که یک شاعر به مادرش نوشت اقتصاد ایران: «ماهی ماه» مجموعه نامه‌های عطیه‌سادات حجتی به مادرش از سوی انتشارات نیستان منتشر و روانه بازار نشر شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، «ماهی ماه» تازه‌ترین کتاب عطیه حجتی است که از سوی انتشارات نیستان منتشر و روانه بازار نشر شده است.

این کتاب شامل مجموعه نامه‌های حجتی به مادرش است،‌ نامه‌هایی که حجتی در ارتباطی عاطفی به عشق لبخند مادرش هر چند روز یکبار برای وی در شبکه‌های اجتماعی ارسال می‌کرده و در نهایت تبدیل به کتاب شده است.

حجتی که خود این کتاب را ارزشمند‌ترین اثرش عنوان می‌داند،‌ در این 110 نامه به روزمرگی‌ها،‌ اتفاقات زندگی‌، مرور گذشته،‌ حال و احوال شخصی‌، محبت‌ها و عذرخواهی‌هایش از مادرش پرداخته است،‌ در عین حال محتوای نامه‌ها عام است و برای مخاطب جذاب و البته به لحاظ عاطفی تاثیرگذار است.

در نخستین نامه این کتاب می‌خوانیم: «می‌خواهم که دست به دامان کلمات باشم تا با تو از جهانی تازه حرف بزنم ... حرف بزنم بی‌آنکه لب‌هایم به هم بخورد و موسیقی سکوت را به هم بزنم ... می‌خواهم برایت نامه بنویسم ... انگار که هنوز کاغذ بزرگترین یافته بشر است و پای هیچ پیام‌رسان دیگری به دنیا باز نشده ... می‌خواهم بنویسم قبل از آنکه از فرط فاصله الفبا را فراموش کنم ... حرف زدن خوب است ... رو به روی هم نشستن و از هر دری سخن گفتن ... دل به دریای دیدار زدن و در چشم هم غرق شدن ... از پیله تنهایی بیرون آمدن و به جریان جمع پیوستن ... با این همه نوشتن در قاموس من جای دیگری دارد... کلمه برای من خطی مقدس است که به قلب کاغذ نازل می‌شود ... پیش از آنکه نوشته شود نیست و همین که دست به قلم می‌گیرم می‌آید و می‌بارد و می‌رویاند ... با حرف زدن نمی‌شود اما با نوشتن می‌شود به خاطرات دور سرک کشید و به گنجینه‌های مهر و موم شده دستبرد زد ... با نوشتن می‌شود با کسانی که نیستند حرف زد و چیزهایی را که نیست تماشا کرد ... نوشتن بلیط سفر در زمان است و مجوز دیدار با رفتگان و نیامدگان ... چطور می‌شود از این لذت دست کشید و از این حیرت چشم پوشید ... حیف نیست از این همه حیرانی محروم شدن ... و در کوچه پس کوچه جنون قدم نزدن ... حیف نیست بی خیال سفر شدن ... در خانه ماندن و درها را به روی خود بستن .... پس بگذار بنویسم بی‌آنکه منتظر پاسخی باشم ... بگذار خودم را در آینه کلمات تماشا کنم و ببینم کدام یک برایم برازنده تر است ... بگذار به یاد بیاورم که اهلی کدام سرزمینم و از کدام سده آمده‌ام ... نوشتن می‌تواند مرا به سرزمین مادری‌ام برگرداند ... به جزیره‌ای حوالی شعر ... و کلبه‌ای در تیررس باران ... بگذار بنویسم تا زنده بمانم ... تا خودم باشم ...
می‌خواهم برایت نامه بنویسم ...»

انتشارات نیستان این کتاب را در 208 صفحه به قیمت 295 هزار تومان منتشر و روانه بازار نشر کرده است.

انتهای پیام/