تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : بازار سرمایه
لینک : econews.ir/5x3773934
شناسه : 3773934
تاریخ :
آماری عجیب از پرداخت تسهیلات به بافت فرسوده در تهران اقتصاد ایران: رئیس سازمان نوسازی شهرداری تهران گفت: سال گذشته در کل شهر تهران در مجموع کمتر از ۳۰۰ فقره تسهیلات در محدوده بافت‌های فرسوده انجام شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی تهران ۲۰، مهدی هدایت رئیس سازمان نوسازی شهرداری تهران امشب ۱۸ شهریور ماه ۱۴۰۳ گفت: ایجاد قرارگاه مسکن شهر تهران با رویکرد مانع‌زدایی از فرایند تولید مسکن در شهر تهران، یکی از اقدامات مؤثری بود که در این دوره مدیریت شهری اتفاق افتاد.

رئیس سازمان نوسازی شهرداری تهران افزود: پس از تشکیل این قرارگاه کارگروهی تشکیل شد که تمام اراضی مستعد ساخت مسکن در شهر تهران را با رویکرد نوسازی بافت‌های فرسوده شناسایی کرد و خروجی این شد که توانستیم ۵۳۲ تفاهم نامه با مجموعه‌های مختلفی که بازیگران اصلی حوزه مسکن در شهر تهران بودند را منعقد کنیم.

وی ادامه داد: بعد از این تفاهم نامه‌ها کارگروهی تخصصی برای شهرسازی تشکیل شد و حدود ۲۸۷ هزار واحد از این تفاهم نامه‌ها توانستند به نقشه برسند و همه این واحدها مصوبه کمیسیون ماده ۵ را اخذ کرده اند.

هدایت بیان کرد: در این قرارگاه قرار نبود شهرداری تهران مسکن بسازد بلکه صرفاً باید موانع تولید مسکن را از بین ببریم و فرایند صدور پروانه را تسهیل کنیم و زمان آن را کاهش بدهیم.

بازدید خبرنگاران از دستاوردهای قرارگاه مسکن شهرداری تهران

رئیس سازمان نوسازی شهرداری تهران گفت: تور رسانه‌ای هماهنگ شده است تا فعالان حوزه رسانه بتوانند دستاوردهای قرارگاه مسکن شهرداری تهران را از نزدیک بازدید کنند.

وی افزود: حدود ۵۰ هزار واحد از این مسکن‌ها تا پایان امسال عملیات اجراییشان تمام می‌شود.

هدایت در مورد تسهیلات بافت فرسوده گفت: شهرداری تهران در محدوده بافت فرسوده عوارض دریافت نمی‌کند. سال گذشته در کل شهر تهران در مجموع کمتر از ۳۰۰ فقره تسهیلات در محدوده بافت‌های فرسوده انجام شد و امیدواریم این ضرورت امسال توسط بانک‌ها دیده شود و تسهیلات بیشتری در نظر گرفته شود.