تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : ورزش
لینک : econews.ir/5x3773923
شناسه : 3773923
تاریخ :
مشکل تیم ملی نبود تدارکات وهماهنگی است/مربیان ما کار خود را بلدند اقتصاد ایران: سرمربی پیشین تیم فوتسال مس سونگون گفت: بزرگترین مشکل تیم ملی در آستانه برگزاری جام جهانی نبود بازی های تدارکاتی کافی است که به عدم هماهنگی منجر شده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، تیم ملی فوتسال ایران در مرحله گروهی رقابت های جام جهانی ۲۰۲۴ ازبکستان با تیم های ملی فرانسه، ونزوئلا و گواتمالا همگروه است. این رقابت ها از ۲۴ شهریور آغاز خواهد شد و شاگردان وحید شمسایی با کمترین بازی تدارکاتی قرار است پا به مهمترین رویداد فوتسال جهان بگذارند.

ایران در دو دیدار تدارکاتی به مصاف قزاقستان رفت که بازی اول با برتری ۴ بر یک به سود قزاقستان به پایان رسید و دیدار دوم به تساوی یک به یک منجر شد.

اسماعیل تقی پور، کارشناس فوتسال و سرمربی پیشین تیم فوتسال مس سونگون که با این تیم به عنوان قهرمانی در لیگ برتر رسیده است، در گفت و گو با خبرنگار مهر به بررسی شرایط تیم ملی و جام جهانی پرداخت.

اسماعیل تقی پور در خصوص دیدارهای تدارکاتی ایران گفت: ما برای اینکه بتوانیم سنجش خوبی از تیم ملی داشته باشیم به چندین بازی مانند قزاقستان نیاز مبرم داشتیم. حضور در جام جهانی آرزوی هر تیمی است و ما هم به لطف خدا همیشه در این تورنمنت حضور داشته ایم. اما این بار برای حضور در این تورنمنت بزرگ تدارک خوبی ندیدیم. برای مثال تیم ازبکستان چندین بازی تدارکاتی با تیم های رده بالای فوتسال جهان برگزار کرد و ما فقط بازی با قزاقستان را داشتیم.

مشکل تیم ملی نبود تدارکات وهماهنگی است/مربیان ما کار خود را بلدند

وی ادامه داد: در همین دو دیدار هم دیدیم که تفاوت زیادی بین بازی اول و بازی دوم وجود دارد و در بازی دوم عملکرد تیم بسیار بهتر شد. شاید اگر بازی سومی برگزار می شد می توانستیم به برتری برسیم چون بازیکنان بازی به بازی به آمادگی بیشتر و بهتری می رسند. بعضی از بازیکن های تیم ملی سال ها بود که با هم در یک تیم حضور نداشتند و کار را سخت کرد و برای اینکه هماهنگی بین بازیکنان به وجود بیاید به دیدارهای تدارکاتی بیشتری نیاز داشتیم.

این کارشناس فوتسال گفت: اکنون که شرایط به این صورت پیش رفته است امیدوارم بتوانیم از دیدارهای مرحله گروهی مانند دیدارهای تدارکاتی باشد و بتوانیم با استفاده از این سه بازی به آمادگی کافی برسیم و گام به گام بهتر شویم.

وی در خصوص لیست نهایی تیم ملی برای جام جهانی گفت: معتقدم این لیست قابل انتظار بود. هرچند لیست نفرات دعوت شده یک امر سلیقه ای است و شاید این امکان وجود داشت که یک یا دو بازیکن جا به جا می شدند اما این ۱۴ نفر لیاقت حضور در تیم را دارند و تیم خوبی داریم. جام جهانی محلی است برای اینکه بازیکنان بتوانند خود را نشان دهند. به خصوص اینکه بازیکنان جوانی در تیم داریم که برای اولین بار در جام جهانی بازی می کنند و با درخشش در این دوره می توانند آینده بهتری برای خود فراهم کنند.

مشکل تیم ملی نبود تدارکات وهماهنگی است/مربیان ما کار خود را بلدند

سرمربی پیشین تیم فوتسال مس سونگون در خصوص نقاط قوت و ضعف تیم ملی گفت: ما دو بازی را از تیم ملی دیدیم و در بازی اول هماهنگی خوبی در دفاع و حمله و کارهای تیمی وجود نداشت اما در بازی دوم این هماهنگی شکل گرفت و توانستیم از روی ضربه آزاد به گل برسیم. در فوتسال امروز گل های زیادی از روی ضربات آزاد به ثمر می رسد و برای تیم ملی نیاز است که از این موقعیت ها به خوبی استفاده کند.

وی ادامه داد: فوتسال به این سمت پیش رفته است که دروازه بان ها مهمترین نقش را در بازی دارند. دروازه بان قزاقستان توانایی بسیار بالایی در کار با پا داشت و می توانست با ورود به زمین حریف، تمرکز خط دفاعی ما را به هم بریزد. اما دروازه بان هایی که ما چه در تیم ملی و چه در تیم های باشگاهی داریم این توانایی کار با پا را ندارند. در فوتسال امروز دروازه بان اگر نتواند مانند بازیکن ها پا به توپ شود نمی توان با رقبا رقابت کرد. کار دروازه بان فقط گلری و حفاظت از دروازه نیست و ما باید در مدارس به این مساله توجه کنیم و به چنین آموزش هایی نیاز داریم.

اسماعیل تقی پور در خصوص حریفان ایران در جام جهانی گفت: مربیان ما کار خود را بلدند و حریفان را به خوبی آنالیز کرده اند. تنها مشکلی که ممکن است برای ما پیش بیاید مساله هماهنگی بین بازیکنان است که برای رفع آن به چندین و چند بازی تدارکاتی نیاز داشتیم و امیدوارم بازیکنان و کادر فنی توانسته باشند در تمرینات این مساله را پوشش داده باشند و در مرحله گروهی هم می توان به این آمادگی رسید.

این کارشناس فوتسال در پایان بر ضرورت پرداختن به مسائل ذهنی و روانشناختی در تیم تاکید کرد و گفت: تیم ملی ما ترکیبی از بازیکنان جوان و باتجربه است که نیاز است با کارهای روانشناسانه کاری کرد رفاقت در این تیم موج بزند. البته وحید شمسایی در ایجاد فضای دوستانه در تیم هایش تبحر دارد و به خوبی از عهده این کار برمی آید.