ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان
The Try Guys، یکی از شناختهشدهترین گروههای تولیدکنندهی محتوا در یوتیوب، با راهاندازی یک سرویس استریم مستقل بهنام 2nd Try توانستند وابستگی خود به الگوریتمهای گوگل و درآمد حاصل از تبلیغکنندگان را کاهش دهند.
تولیدکنندگان محتوا بخش عظیمی از درآمد خود را با استفاده از تبلیغات و پخش محتواهای تحتحمایت برندهای مختلف بهدست میآورند؛ بااینحال برخی از آنها به فروش طرحهای اشتراکی روی آوردهاند تا بتوانند درآمد پایدارتری کسب کنند. با احتمال ممنوعیت تیکتاک و کاهش درآمد ناشی از تبلیغات در یوتیوب، تولیدکنندگان محتوا قصد دارند به منبع درآمد قابل اطمینانتری دست یابند.
زک کورنفلد، بنیانگذار The Try Guys، در مصاحبهای با CNBC اعلام کرد که کسبوکار متکیبر تبلیغات، بسیار ناپایدار و غیرقابل پیشبینی است و تولیدکنندگان محتوا گاهی حتی شاید از تبلیغاتی استفاده کنند که مورد علاقهی مخاطبانشان نیست.
The Try Guys اکنون بیش از ۸ میلیون دنبالکننده و ۲٫۷ میلیارد بازدید در یوتیوب دارد. این گروه، طرح اشتراکی خود با نام 2nd Try را در ماه می (اردیبهشت و خرداد) راهاندازی کرد و اکنون کاربران برای تماشای بسیاری از ویدئوهای این گروه نیاز به تهیهی طرح اشتراکی دارند.
دنبالکنندگان کانال یوتیوب The Try Guys میتوانند با پرداخت حدود ۵ دلار در ماه بدون تبلیغات به محتواهای این کانال دسترسی پیدا کنند. این گروه اعلام کرد که اکنون تنها سه ماه پس از راهاندازی طرح 2nd Try به سوددهی نزدیک شده است.
سایر تولیدکنندگان محتوا نیز قصد دارند از طرحهای اشتراکی بهره ببرند. Watcher Entertainment و Dropout، دو کانال محبوب یوتیوب، سرویسهای استریم مبتنیبر اشتراکهای پولی را راهاندازی کردهاند. The Try Guys پیش از اینکه بهصورت مستقل فعالیت خود را آغاز کند، در سال ۲۰۱۸ با کانال BuzzFeed همکاری میکرد.
یکی از بنیانگذاران اصلی The Try Guys با یک رسوایی بزرگ در سال ۲۰۲۲ باعث شد اعتبار این شرکت خدشهدار شود و بودجهی ساخت ویدئوهای جدید برای یوتیوب کاهش یابد.
The Try Guys حدود ۲۰ درصد از کل فروش خود را مدیون طرح اشتراکی 2nd Try است. درآمد حاصل از تبلیغات هنوز بخش مهمی از کسبوکار 2nd Try را تشکیل میدهد و بنیانگذاران این شرکت نیز اعلام کردند که تمرکز اصلی آنها روی رشد 2nd Try خواهد بود.