تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3773914
شناسه : 3773914
تاریخ :
پرداخت ۳۶۰ میلیارد تومان وام قرض الحسنه به متقاضیان مشاغل خانگی اقتصاد ایران: شیراز- مسئول بسیج سازندگی سپاه فجر استان فارس گفت: در سال جاری به منظور حمایت از مشاغل خانگی، مبلغ ۳۶۰ میلیارد تومان در قالب تسهیلات ارزان قیمت قرض‌الحسنه به متقاضیان پرداخت شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، علی اکبر طحان با بیان اینکه قرارگاه اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی استان فارس با اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال از مشاغل خُرد خانگی اقدام به برگزاری نمایشگاه فروش محصولات خانگی در سطح استان فارس کرده است، گفت: امسال تعداد ۵۰ نمایشگاه اقتصاد مقاومتی در سطح شهرستان‌ها توسط قرارگاه اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی استان فارس برگزار شد و دستاوردهایی که مردم به‌عنوان مشاغل خانگی با حمایت بسیج سازندگی و گروه‌های جهادی بود را انجام دادند.

وی با اشاره به اهمیت برپایی نمایشگاه اقتصاد مقاومتی گفت: این نمایشگاه باعث حمایت از تولیدکنندگان می‌شود و با توجه به عرضه محصول از تولید به مصرف قیمت‌ها کاهش یافته است، ادامه داد: در این نمایشگاه اقتصاد مقاومتی الگو اجرا شده، اسلامی بودن هم در محصولات و هم در نحوه ارائه محصولات نهفته است و آنجایی که ما بر اساس این الگو عمل کردیم موفقیت حاصل شده است.

طحان گفت: در سال گذشته ۱۸ هزار متقاضی کسب و کارهای خُرد خانگی داشتیم که مبلغ ۱۹۰ میلیارد تومان به یک هزار و ۹۰۰ نفر تسهیلات بانکی اختصاص یافت.

مسئول بسیج سازندگی سپاه فجر استان فارس با اشاره خدمات انجام شده به کارفرمایان استان فارس افزود: مبلغ ۱۲۵ میلیارد تومان جهت رفع موانع تولید، توسعه و تکمیل زنجیره‌های تولید به کارگاه‌های تولید، کارخانجات و تعاونی‌ها توسط قرارگاه اقتصاد مقاومتی نیز انجام شد.

وی به فعالیت ۱۳۰ غرفه در نمایشگاه اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و افزود: این نمایشگاه با همت بسیجیان و گروه‌های سازندگی خصوصاً ناحیه مقاومت حضرت رسول (ص) شیراز که میزبانی کل نواحی استان فارس را به عهده داشت، برگزار شد.

مسئول بسیج سازندگی سپاه فجر استان فارس گفت: امید داریم تا پایان امسال نمایشگاه‌های شهرستانی ادامه پیدا کند و بتوانیم خدمتی در راستای فروش محصولات برای اقتصاد خانواده‌ها و کشور کنیم.

علی اکبر طحان با اشاره به این موضوع که کل اعتبار در سال ۱۴۰۳ در موضوع مشاغل خانگی ۳۶۰ میلیارد تومان در قالب تسهیلات ارزان قیمت قرض‌الحسنه بود که تقدیم متقاضیان شده است، تصریح کرد: با آموزش‌هایی که توسط تسهیل‌گران بسیج سازندگی برای متقاضیان شغل خانگی بود توانستیم ۶ هزار و ۶۰۰ شغل را در سطح استان در سال ۱۴۰۲ رقم بزنیم.