تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فرهنگی
لینک : econews.ir/5x3773910
شناسه : 3773910
تاریخ :
حضور ۱۰۰ مجموعه فعال در دهمین نمایشگاه ایران نوشت اقتصاد ایران: عضو هیئت مدیره و مدیرعامل مجمع ایران نوشت می‌گوید در دهمین نمایشگاه ایران نوشت بیش از ۱۰۰ مجموعه فعال در حوزه نوشت افزار حضور دارند و جدیدترین محصولات خود را به مخاطبان عرضه می‌کنند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

محمد یقینی عضو هیئت مدیره و مدیرعامل مجمع ایران نوشت در گفت‌وگو با خبرنگار مهر درباره دهمین نمایشگاه ایران نوشت گفت: امسال دهمین سالی است که تولیدکنندگان نوشت افزار در کنار یکدیگر محصولات خود را به مخاطبان معرفی و عرضه می‌کنند.

وی افزود: شاید در ۱۰ سال گذشته تعداد تولیدکنندگان حوزه نوشت افزار انگشت شمار بود و سهم نوشت‌افزار ایرانی در بازار زیر ۱۵ درصد بود، اما امروز و در این نمایشگاه بیش از ۱۰۰ مجموعه فعال در حوزه نوشت افزار در کنار یکدیگر حضور دارند و جدیدترین محصولات خود را به مخاطبان عرضه می‌کنند.

مدیرعامل مجمع ایران نوشت در پاسخ به اینکه چرا امسال دهمین نمایشگاه ایران نوشت در مصلی امام خمینی (ره) برگزار می‌شود و مانند سال گذشته این نمایشگاه در شهر آفتاب نیست گفت: ما به نسبت سال‌های گذشته با استقبال مخاطبان از این نمایشگاه مواجهه شدیم، از آنجایی که شهر آفتاب به لحاظ زیرساختی محل مناسبی برای برگزاری این نمایشگاه نبود با همکاری مصلی تهران و مجموعه شهرداری تسهیلاتی برای حضور مردم فراهم شد تا بتوانیم در مکان بهتری میزبان خانواده‌ها باشیم. این نمایشگاه از ۱۵ تا ۳۱ شهریور از ساعت ۱۵ تا ۲۲ ادامه داشته و پذیرای مخاطبان است.

یقینی در پاسخ به اینکه چه فعالیت‌هایی برای ترویج فرهنگ استفاده از نوشت‌افزار و کالای ایرانی در این نمایشگاه انجام شده، گفت: متأسفانه قوانین سختگیرانه‌ای در حوزه عدم استفاده از نوشت افزار خارجی و نامناسب نداریم، اما تولیدکنندگانی که در این نمایشگاه حضور دارند به صورت خودجوش متعهد شدند با توجه به روان و تربیت کودک ایرانی، همچنین دغدغه والدین از محتوای خارجی استفاده نکنند.

وی گفت: در مورد استفاده از محتوای ایرانی حوزه‌های مختلفی داریم. برای مثال استفاده از کاراکترهای ایرانی که شناخته شده باشند در تولید نوشت‌افزار؛ مانند کاراکترهای شکرستان، فیلشاه، کلاه قرمزی، بچه زرنگ، پسر دلفینی در دستور کار قرار گرفته است. چراکه این کاراکترها در یک فعالیت رسانه‌ای به کودکان معرفی شده و شناخته شده‌اند. همچنین در حوزه مفاخر، از قهرمانان، دانشمندان، علما و شعرا برای تولید نوشت افزار استفاده شده است. از نمادها و المان‌های هنری ایرانی نیز در این باره تلاش کردیم استفاده شود.

مدیرعامل مجمع ایران نوشت در پایان گفت: مجموعه این فعالیت‌ها سبب شد تا سبد کاملی از محتوای سالم، مناسب و بدون دغدغه برای پدران و مادران در حوزه نوشت افزار تولید شود و تولیدکنندگان همواره تلاش دارند براساس سلیقه خانواده ایرانی به سراغ تولید محصول بروند.‌