تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : چهره ها
لینک : econews.ir/5x3773876
شناسه : 3773876
تاریخ :
پیام معنادار پوتین به کیم درسالروز تاسیس جمهوری دموکراتیک خلق کره اقتصاد ایران: رئیس جمهور روسیه در پیام تبریک سالروز تاسیس جمهوری دموکراتیک خلق کره تاکید کرد که روابط دوجانبه مسکو و پیونگ‌یانگ در بالاترین سطح قرار دارد و همکاری راهبردی آنها در مسیر توسعه است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه با اشاره به اینکه روابط بین مسکو و پیونگ‌یانگ در بالاترین سطح قرار دارد، تاکید کرد که دو کشور شراکت راهبردی جامع‌شان را بیش از پیش تقویت خواهند کرد.

به گفته پوتین، شراکت راهبردی جامع روسیه و کره شمالی با هدف دو کشور مبنی بر حصول اطمینان از امنیت و ثبات در شبه‌جزیره کره و شمال شرقی آسیا مطابقت دارد.

پوتین در پیام تبریک خود به مناسبت هفتادوششمین سالروز بنیانگذاری جمهوری دموکراتیک خلق کره، خطاب به کیم جونگ اون، رهبر این کشور نوشت: روابط بین کشورهای ما، بر پایه سنت‌های حسنه و دوستی و همجواری، در بالاترین سطح قرار دارد و ما در مذاکرات سازنده و مهم اخیرمان در پیونگ‌یانگ، بر این مساله تاکید کردیم.

وی تاکید کرد: اطمینان دارم که با تلاش مشترک، همچنان به تقویت تدریجی شراکت راهبردی جامع بین روسیه و کره شمالی ادامه خواهیم داد. بدون شک، این شراکت، منافع اصلی مردم دو کشور را تامین کرده و با خط مشی حصول اطمینان از امنیت و ثبات در شبه جزیره کره و به طور کلی منطقه شمال شرق آسیا مطابقت دارد.