تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : ورزش
لینک : econews.ir/5x3773844
شناسه : 3773844
تاریخ :
آغاز ماراتن لیگ یک با ۶ تیم جدید/ گام اول برای صعود به لیگ برتر اقتصاد ایران: هفته اول رقابت‌های لیگ دسته اول فوتبال امروز آغاز می شود و ۱۸ تیم حاضر در این رقابت ها برای بقا و صعود تلاش خواهند کرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، رقابت های هفته نخست لیگ دسته اول فوتبال از امروز دوشنبه ۱۹ شهریور آغاز خواهد شد و در نخستین دیدار، تیم داماش گیلان از ساعت ۱۹:۳۰ میزبان نیروی زمینی خواهد بود.

سی و چهارمین دوره لیگ دسته اول با حضور ۱۸ تیم برگزار خواهد شد و دو تیم اول این مسابقات جواز حضور در لیگ برتر را کسب خواهند کرد و ۳ تیم آخر هم به لیگ دسته دوم سقوط می کنند.

۶ تیم تازه وارد

لیگ دسته اول در حالی برگزار خواهد شد که دو تیم صنعت نفت آبادان و پیکان تهران پس از آنکه در انتهای جدول لیگ برتر قرار گرفتند باید کار خود را در فصل جدید در لیگ یک دنبال کنند.

هدایت صنعت نفت را مجتبی حسینی برعهده دارد و طالب ریکانی، یوسف وکیا و علی یوسف عراقی از جمله بازیکنان این تیم هستند.

تیم فوتبال پیکان تهران هم در حالی کار خود را در لیگ یک آغاز می کند که پس از خروج رضا عنایتی، امید روانخواه هدایت این تیم را برعهده گرفت و امیدوار است حضور این تیم با سابقه در لیگ دسته یک بیش از یک فصل طول نکشد.

علاوه بر این، سه تیم نیرو زمینی، بعثت کرمانشاه (که امتیاز حضور در لیگ برتر را از کویرمقوا دریافت کرد) هم تازه واردهای لیگ دسته اول هستند که از مسیر لیگ دو به این مرحله رسیدند.

ضمن اینکه باشگاه استقلال ملاثانی که در فصل گذشته در رده دوازدهم قرار گرفت مجوز حضور در لیگ آزادگان را به تیم فوتبال پالایش نفت بندرعباس واگذار کرد تا این تیم بندرعباسی هم ششمین تیم تازه وارد لیگ یک لقب بگیرد.

۶ تیم خروجی

تیم های خیبر خرم آباد و چادرملو اردکان دو تیمی هستند که فصل گذشته با کسب جایگاه اول و دوم لیگ دسته اول جواز حضور در لیگ برتر را کسب کردند.

خوشه طلایی، شاهین بندر عامری، دریا کاسپین بابل هم در فصل گذشته در انتهای جدول قرار گرفتند و سقوط کنندگان لیگ یک بودند.

فجر سپاسی و رویایی که محقق نشد

تیم فوتبال فجر سپاسی در فصل گذشته لیگ دسته اول رقابت نزدیکی با خیبر خرم آباد و چادرملو اردکان داشت و تا هفته پایانی هم شانس صعود به لیگ برتر را داشت اما در نهایت با ۷۳ امتیاز و به دلیل تفاضل گل کمتر نسبت به چادرملو، از راهیابی به لیگ برتر بازماند و امیدوار است در فصل جدید بتواند رویای بازگشت به لیگ برتر را محقق کند.

نفت مسجدسلیمان

تیم فوتبال نفت مسجد سلیمان هم در فصل گذشته به رده چهارم دست پیدا کرد و هرچند فاصله این تیم با تیم دوم 15 امتیاز بود اما در تمام فصل یکی از تیم هایی بود که کار را برای رقبا سخت می کرد. هدایت این تیم در فصل جدید برعهده علی اصغر کلانتری خواهد بود.

مس شهربابک به دنبال صعود نیست

محمود فکری که هدایت مس شهربابک را در فصل جدید برعهده گرفته است امید دارد بتواند جایگاهی بهتر از فصل گذشته (رده هشتم) را کسب کند.

تهرانی های لیگ دسته یک

علاوه بر تیم نیروی زمینی و پیکان که تهرانی های تازه وارد لیگ یک هستند، در فصل پیش رو شاهد حضور تیم های سایپا و آریو به عنوان دیگر پایتخت نشین های لیگ یک خواهیم بود. هدایت سایپا را ابراهیم صادقی برعهده دارد. این تیم در فصل گذشته رده پنجم را به خود اختصاص داد.

تیم آریو اسلامشه ر هم در فصل قبل در جایگاه هفتم به کار خود پایان داد.

برنامه هفته اول لیگ دسته اول به شرح زیر است:

دوشنبه ۱۹ شهریور
* داماش گیلان - نیروی زمینی، ساعت ۱۸
* مس کرمان - مس سونگون، ساعت ۱۸:۳۰
* شهر راز شیراز - بعثت کرمانشاه، ساعت۱۸:۳۰
* آریو اسلامشهر - پالایش نفت بندرعباس، ساعت ۱۸:۴۵
* سایپا - صنعت نفت آبادان، ساعت ۱۸:۴۵
* نفت مسجدسلیمان - مس شهر بابک، ساعت ۱۹
* پارس جنوبی جم - فجر سپاسی، ساعت ۱۹

سه شنبه ۲۰ شهریور
* پیکان - شهرداری آستارا، ساعت ۱۸:۳۰
*نفت و گاز گچساران - شهرداری نوشهر، ساعت ۲۰