تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اجتماعی
لینک : econews.ir/5x3773814
شناسه : 3773814
تاریخ :
معرفی نیروی کار به کارگاه‌های تولیدی اقتصاد ایران: یکی از فعالیت‌های مهم در خیریه معرفی نیروی کار به کارگاه‌های حاضر در منطقه است و بسیاری از کارفرماها نیروهای خود را از طریق مرکز نیکوکاری تأمین می‌کنند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

خبرگزاری مهر، گروه جامعه؛ لیلا الله دادی متولد سال ۱۳۶۴ کارشناس حقوق و مسئول «مرکز نیکوکاری خیراندیشان امید شهر» اصفهان است. او حدود ۱۰ سال است که به عنوان فعال فرهنگی در مناطق هفت، دوازده و چهارده با شهرداری و کمیته امداد همکاری می‌کند و هفت سال است که «مرکز نیکوکاری خیراندیشان امید» را با همکاری جمعی از دوستان در منطقه پنج کمیته امداد ایجاد کرده است.

در این مدت پرونده‌هایی از کمیته امداد به آن‌ها ارجاع شده که بیشتر افراد بالای شصت سال هستند. علاوه بر آن هفتصد خانواده را که تحت پوشش کمیته امداد نیستند و ولی نیازمند هستند را حمایت می‌کنند.

کمک‌های این مرکز شامل توزیع بسته‌های معیشتی، درمان، تسهیلات اشتغال ودیعه مسکن برای مستأجران و تأمین جهیزیه است. در موضوع آزادی زندانیان و حمایت از خانواده‌های زندانیان هم فعال هستند. گروه‌های جهادی و عمرانی هم برای تعمیر خانه نیازمندان و ساخت سرویس بهداشتی مدارس دارند.

در حوزه ترک اعتیاد هم فعالند. این گروه در حال حاضر به واسطه خیرین با کنگره ۶۰ همکاری دارند و نتیجه مثبتی هم در زمینه ترک اعتیاد گرفته‌اند. در بحث کودکان بدسرپرست و ایتام نیز فعالیت دارند. هشتاد و هفت کودک با هشتاد و هفت حامی که ماهانه از سی هزار تومان تا سه میلیون تومان برای این کودکان واریز می‌کنند هم تحت پوشش دارند. این تفاوت مبلغ هم بر اساس نیاز کودک و توانایی افراد خیر است. اما باید توجه شود که این کمک‌ها نباید زندگی بچه‌ها را مختل کند زیرا در صورت قطع کمک مالی خیرین ممکن است کودکی که به دریافت منظم این مبالغ عادت کرده دچار آسیب شود.

در زمینه شناسایی جوانان مؤمن و انقلابی و ازدواج آن‌ها نیز فعالیت‌های مختلفی انجام داده‌اند. دختران و پسران پس از طی کردن مراحل آشنایی در کارگاه‌های آموزشی و مشاوره شرکت می‌کنند و نیازهای لازم برای رفع موانع ازدواج آن‌ها را پیگیری می‌کنند.

صندوق‌های قرض الحسنه‌ای هم راه‌اندازی کرده‌اند که به دو شیوه فعالیت می‌کنند. برخی به صورت قرعه‌کشی که تاکنون توانسته‌اند یک میلیارد تومان وام پرداخت کنند. از انباشت پول در حساب‌های بانکی نیز تسهیلات بدون بهره با پانزده قسط به افراد پرداخت می‌شود که تاکنون از این روش پانصد و شصت میلیون تومان وام بدون بهره به مددجویان پرداخت شده است.

دفتر این مؤسسه در قسمت ورودی و خروجی یک مجتمع مسکونی قرار دارد. اتاقی بیست متری کل فضای دفتر است که در آن هشت خانم مشغول به کار هستند. رابطه آن‌ها با خیرین بسیار شفاف است. خود خیرین در حل مشکلات نیازمندان دخیل هستند. چون همه چیز شفاف است و فرد خیر اطمینان دارد که مبلغ پرداختی او به دست نیازمندان می‌رسد. آن‌ها پنجاه تا شصت خیر دارند که به صورت مستمر کمک می‌کنند. از میان آن‌ها شش خیر هستند که حجم کمک‌های‌شان بسیار بیشتر از دیگران است.

اعضای این مرکز از خیرین مشاوره هم می‌گیرند و از آن‌ها درخواست می‌کنند نیازمندان را معرفی کنند. پس از آن اقدام به تحقیق درباره نیازمندان کرده و زمانی که مطمئن شوند آن‌ها را تحت پوشش می‌گیرند. به همین دلیل ایرانیان خارج از کشور نیز با آن‌ها همکاری دارند.

برای اشتغال مددجویان با فنی و حرفه‌ای تعامل دارند تا با آموزش و مدرک زمینه خود اشتغالی مددجویان فراهم شود. آن‌ها در زمان کرونا روزانه تا هشت هزار ماسک تولید می‌کردند که به خاطر نداشتن مکان این فعالیت تداوم پیدا نکرد.

آن‌ها با فروشگاه‌ها و کارگاه‌های منطقه خود در تعامل هستند و به آن‌ها نیرو معرفی می‌کنند، نیروها را آموزش داده و بعضی افراد را هم که سابقه کار دارند در اولویت معرفی قرار می‌دهند. اغلب کارفرماها هم برای این افراد جلسه توجیهی تشکیل می‌دهند و با این شیوه افراد مشغول به کار می‌شوند. خیلی از کارفرماهای منطقه نیروهای خود را از طریق این مرکز نیکوکاری ما تأمین کرده‌اند.