تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اجتماعی
لینک : econews.ir/5x3773789
شناسه : 3773789
تاریخ :
لزوم بهره‌گیری هدفمند از ظرفیت خیرین در راستای اهداف بشردوستانه اقتصاد ایران: رییس جمعیت هلال احمر بر لزوم بهره‌گیری حداکثری و هدفمند از ظرفیت خیرین در راستای اهداف بشردوستانه و عام المنفعه تاکید کرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، نشست مشترک رئیس جمعیت هلال احمر و شورای مدیران با اعضای مجمع خیرین کشور برگزار و مدیران عامل و معاونین امور داوطلبان استان‌ها از طریق ویدئو کنفرانس و به صورت برخط در این جلسه حضور داشتند.

رئیس جمعیت هلال احمر در این نشست با ترسیم خط مشی جدید در زمینه بهره مندی از ظرفیت قابل توجه خیرین با محوریت حوادث و بحران‌ها، اظهار کرد: تعریف نقش خیرین در مراحل قبل، حین و پس از حادثه، یکی از مأموریت‌ها و کارویژه‌های جمعیت هلال احمر در حوزه ارتباط با خیرین است.

پیرحسین کولیوند با مهم دانستن جلوگیری از آسیب‌ها پیش از وقوع حوادث، خواستار بازتعریف نوع نقش آفرینی خیرین در مراحل چهارگانه مدیریت بحران شد و تصریح کرد: ضرورت دارد با فاصله گرفتن از نگاه‌ها و رویکردهای کلیشه‌ای در حوزه کار خیر، شیوه نامه‌ای جامع با رعایت اولویت‌های خاص به منظور استفاده حداکثری از ظرفیت خیرین در راستای تحقق اهداف بشردوستانه و عام المنفعه جمعیت هلال احمر و با محوریت مقوله مدیریت بحران، تدوین و ابلاغ شود.

کولیوند همچنین با اشاره به یکی از ضرورت‌های ساختاری در جامعه امروزی ایران و موضوع سالمندی جمعیت، از مراکز مراقبت سلامت ویژه نگهداری سالمندان و کم توانان سخن به میان آورد و گفت: تأسیس و توسعه این مراکز یکی دیگر از اولویت‌هایی است که با مشارکت مجمع خیرین سلامت قابل تحقق خواهد بود.

وی در همین خصوص با تبیین مأموریت‌های بازتوانی و سلامت محور جمعیت هلال احمر، از آمادگی این جمعیت برای تعریف زمینه‌های مشخص همکاری با خیرین در ذیل حوزه‌های غربالگری سلامت، خدمات فیزیوتراپی و توسعه و تجهیز مراکز جامع توانبخشی خبر داد.

کولیوند در بخش دیگری از سخنان خود بر ارائه گزارش دقیق و شفاف از نحوه هزینه کرد کمک‌های خیرین به آنها از سوی جمعیت هلال احمر تاکید کرد و افزود: سودمندی چنین گزارش‌هایی این است که علاوه بر شفاف سازی فرآیندها و ساز و کارهای ارتباط دوسویه جمعیت و خیرین، اعتماد عمومی‌به جمعیت هلال احمر را افزایش داده و سرمایه اجتماعی سازمانی را ارتقا می‌بخشد.

رئیس جمعیت هلال احمر از مدیران عامل این جمعیت در استان‌ها خواست تا تمامی ظرفیت‌های استانی خود را برای حضور و مشارکت خیرین در انجام برنامه‌ها و اجرای پروژه‌های داوطلبی و محرومیت‌زدا به کار گرفته و فعال کنند.

در ابتدای این نشست، وحید سلیمی رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر و حبیب الله بوربور رئیس هیأت مدیره مجمع خیرین کشور گزارشی از همکاری مشترک جمعیت و مجمع از سال ۱۳۹۷ تاکنون به همراه پیشنهاداتی برای تداوم و تسهیل همکاری در آینده ارائه کردند.