تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سیاسی
لینک : econews.ir/5x3773773
شناسه : 3773773
تاریخ :
خیز دوباره برای استانداری‌ها و آب پاکی مومنی روی دست اصلاح‌طلبان اقتصاد ایران: وزیر کشور در جلسه با اصلاح‌طلبان عضو ستاد پزشکیان اعلام کرد: برای انجام وظایفش با هیچ جا و هیچ‌کس هماهنگی نمی‌کند و از ملاک‌های انتخاب استانداران شایستگی، توان و تخصص، قدرت مدیریت توسعه است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، اصلاح طلبان فاز دوم سهم‌خواهی خود را برای تصدی مناصب استانداری استارت زده‌اند. وقتی مخالفت آنها و تلاششان برای معرفی وزیر کشور مورد نظر بی‌نتیجه ماند، حالا از در دوستی وارد شدند و به دیدار وزیر کشور که همین چند هفته پیش به او می‌تاختند، رفتند تا شاید بتوانند او را قانع کنند که هم‌حزبی‌های خودشان را به عنوان استاندار، منصوب کند.

این ماجرا هم عصر دیروز از جلسه ۵ نفر از اعضای شورای منتخبان رؤسای ستادهای مسعود پزشکیان با اسکندر مؤمنی وزیر کشور کلید خورد. محمد صادق جوادی حصار در کانال «دکتر پزشکیان» خطاب به رؤسای ستادهای انتخاباتی مسعود پزشکیان ضمن اطلاع رسانی از جلسه‌ای که با محمد جواد ظریف در محل مطالعات استراتژیک ریاست جمهوری برگزار شده بود، به جلسه با وزیر کشور اشاره کرده و آورده است: «وزیر کشور قید کرده اگر می‌خواهید سخنی از این جلسه نقل شود لطفاً قبلاً با من هماهنگ کنید».

خیز دوباره برای استانداری‌ها و آب پاکی مومنی روی دست اصلاح‌طلبان

وزیر کشور برای انجام وظایفش با هیچ جا و هیچکس هماهنگی نمی‌کند

طبق گزارش جواد حصاری عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی و از رؤسای ستاد استانی مسعود پزشکیان در دوران تبلیغات انتخاباتی، که سخنان وزیر کشور برای او خیلی جالب بوده، کلیاتی به این شرح داشته است:

«۱- برای کمک به دکتر پزشکیان و به دعوت ایشان در وزارت کشور حضور یافته‌اند ولاغیر

۲- برای انجام وظایفشان با هیچ جا و هیچکس هماهنگی نمی‌کنند؛ اما حتماً پذیرای نظرات و مشورت همگان هستند.

۳- ملاک انتخاب استانداران شایستگی فردی، توان و تخصص، قدرت مدیریت توسعه محور و اجماع آفرین بر مدار تقویت ظرفیت‌های ملی و منطقه‌ای خواهد بود

۴- کمیته انتصاباتی در وزارت کشور شکل گرفته است که مدیریت آن با سردار دکتر غضنفری است و حتماً نظرات کارشناسی ستادهای استانی را از طریق همین جمع شنیده و دنبال خواهند کرد.»

بنا بر اعلام کانال خبری پزشکیان که توسط اعضای ستاد انتخاباتی او اداره می‌شود، در این دیدار که حمیدرضا حنان، علی تاجرنیا، محمدصادق جوادی حصار، ابراهیم باقرزاده، محمدرضا مروارید و اوسط هاشمی حضور داشتند پیرامون مسائل مهم و خواسته‌های ستادهای پزشکیان در سراسر کشور بحث و تبادل نظر انجام دادند.

انتظاری که برآورده نمی‌شود

اما اصلاح‌طلبان مجدد خیز برداشتند که دولت باید از شخصیت‌های اصلاح‌طلب باشد و این را در مواضع و مصاحبه‌های خود تکرار می‌کنند؛ این انتظار با صحبت‌های وزیر کشور در تضاد است و او ملاک انتخاب را شایستگی عنوان کرده و نه اصلاح‌طلبی! همچنین به صراحت اعلام کرده است که برای انجام وظایفشان با هیچ جا و هیچکس هماهنگی نمی‌کند.

خیز دوباره برای استانداری‌ها و آب پاکی مومنی روی دست اصلاح‌طلبان

منتخب نیا به صراحت خواسته اصلاح‌طلبان را از وزیر کشور مطرح کرده و در گفت‌وگویی اعلام کرد: «هیأت دولت، باید هیأت دولت اصلاح‌طلبی باشد. قطعاً و مسلماً استانداران باید اصلاح‌طلب باشند. معاونین وزرا همه باید اصلاح‌طلب باشند… آنانی که زمین و زمان را به هم وصل کردند تا آقای پزشکیان رأی نیاورد، حقی در دولت ندارند. زمان رأی دادن به آقای پزشکیان وفاق ملی نبود. وفاق ملی بعد از رأی آوردن و بعد از انتخابات مطرح شد و هنوز هم معنی وفاق ملی تعریف نشده است. وفاق ملی به معنای آش شله‌قلمکار نیست.»

دبیر کل حزب اصلاح طلب جمهوریت ایران اسلامی با اشاره به حضور عارف در جایگاه معاون اولی خاطر نشان کرد: ما امید داشتیم که جناب آقای عارف که این مسئله را کنترل کنند و جلوی این حرکت را بگیرند، امیدواریم بزرگان نظام هم اجازه ندهند که به بهانه تفاهم، وحدت و وفاق یک بلبشویی در دولت و در مسئولیت‌ها ایجاد شود. بالاخره اکثریت مردم رأی به اصلاح‌طلبی دادند و دولت اصلاح‌طلبی است، اصلاح‌طلبان باید باشند تا اصلاح طلبی را اجرا کنند. مخالف اصلاحات نمی‌تواند اصلاح‌طلبی را اجرا کند. باید کسانی باشند که اصلاح‌طلبان معتدل، خط امامی، درون نظامی باشند و فکر اصلاحات را قبول داشته باشند.»

باید دید که در روزهای آینده روند انتخاب استانداران در دولت چهاردهم به چه شیوه‌ای پیش خواهد رفت و دولت به چه میزان خواهد توانست در برابر موج سهمگین سهم‌خواهی‌ها تاب بیاورد.