تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3773767
شناسه : 3773767
تاریخ :
حفظ حقوق عامه اولویت دستگاه قضائی در استان بوشهر است اقتصاد ایران: گناوه- رئیس کل دادگستری استان بوشهر گفت: تعامل و مدارا با مردم، تلاش برای حل مشکلات آنها و حفظ حقوق عامه مردم اولویت دستگاه قضائی است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی مهرانگیز یکشنبه شب در مراسم تودیع و معارفه رئیس دادگستری و دادستان شهرستان گناوه در تالار بهزاد این شهر اظهار داشت: تعامل و مدارا با مردم، تلاش برای حل مشکلات آنها و حفظ حقوق عامه مردم اولویت دستگاه قضائی است و اولین تاکید ما به رؤسای دادگستری‌ها و دادستان‌های استان و همکاران قضائی نیز همواره همین بوده است.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر افزود: همواره اولین اولویت مدنظر ما این بوده که آیا احترام مردم در استان حفظ می‌شود و درب اتاق دادستان و رؤسای دادگستری بر روی مردم باز باشد.

وی گفت: حقوق عامه مردم آنقدر مهم است که هر زمان خدمت مقام معظم رسیدیم، ایشان بر آن تاکید فرموده‌اند و همچنین از برنامه‌هایی که همیشه رئیس قوه قضائیه به رؤسای کل دادگستری و دادستان‌های استان‌ها تاکید می‌کنند، همین بوده است.

حفظ حقوق عامه مردم اولویت دستگاه قضائی است

رئیس کل دادگستری استان بوشهر گفت: اینکه رؤسای دادگستری و دادستان‌ها منتظر انجام کار توسط دیگران باشند یا محدود به انجام کارها در وقت اداری باشند، پذیرفتنی نیست.

وی با اشاره به حضور رئیس قوه قضائیه در استان و اهدا اسناد مردم آبپخش بعد از ۷۰ سال، ادامه داد: با اینکه اسناد زمین‌های مردم آبپخش با همکاری رئیس قوه قضائیه، رئیس ثبت املاک و اسناد بعد از ۷۰ سال داده شد و به خصوص در استان همه مسئولان این کار را امری بزرگ برشمردند، اما رئیس قوه قضائیه فرمودند که این کار بزرگ نبود و از مردم عذرخواهی کرد.

حفظ حقوق عامه مردم اولویت دستگاه قضائی است

وی ادامه داد: مسئولانی قضائیه که از امروز کار خود را آغاز خواهند کرد شبانه روز باید وقت خود را برای این کارها اختصاص دهند و تنها به وقت اداری محدود نشوند.

مهرانگیز با بیان اینکه مسئولان قضائی مردم را امین خود بدانند، افزود: اگر با مردم نشستیم و مشکلات آنها را فهمیدیم این مدیر خوب مشکلات را حل می‌کند وگرنه اگر پشت میز اداری منتظر مراجعه کسی بمانیم با اینها نمی‌شود مشکلات را حل کرد.

وی گفت: ما باید در بین مردم حضور داشته باشیم و مردم ما را در مسجد، نماز جمعه و در میان خود ببینند و میز کار ما در میان مردم برپا شود نه اینکه تنها به هفته قوه قضائی و برپایی میز خدمت در آن زمان محدود شود.

حفظ حقوق عامه مردم اولویت دستگاه قضائی است

رئیس کل دادگستری استان بوشهر خاطرنشان کرد: مدیر جهادی و انقلابی، آنگونه که مدنظر مقام معظم رهبری و رئیس قوه قضائیه است، مدنظر ما است و باید این گونه عمل کنیم.

مهرانگیز ادامه داد: اینکه رئیس دادگستری و دادستان مسئولیتی داشته باشد اما از خانواده‌های زندانیان، زندانی‌ها و شرایط زندان‌ها اطلاعی نداشته باشد، در شأن نیست.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر تصریح کرد: دادستان و رئیس دادگستری باید تمام وقت خود را برای مردم اختصاص دهند، اگر ما با مردم بودیم، مردم هم با ما هستند.

وی بیان کرد: مردم این استان مردمی شریف و عزیز هستند و هر چه بتوانیم باید برای این مردم خوب کار و خدمت انجام دهیم، اگر چه هر چند تلاش کنیم حق مردم را نمی‌توانیم ادا کنیم.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر با تاکید بر تعامل رؤسای دادگستری و دادستان‌ها با نیروی انتظامی، نظامی و اطلاعاتی در راستای تأمین امنیت مردم بیان کرد: رؤسای دادگستری و دادستان‌ها با نیروی انتظامی، نظامی و اطلاعاتی تعامل کامل داشته باشند.

حفظ حقوق عامه مردم اولویت دستگاه قضائی است

وی یادآور شد: پیرامون رسیدگی به پرونده‌ها نیز با رعایت عدالت و انصاف و مسائل شرعی و قانونی رسیدگی به پرونده‌های مردم با سرعت و دقت انجام شود.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر تاکید کرد: هر زمان که به دنبال حل مشکلات مردم باشیم خداوند نیز به ما کمک خواهد کرد و این وعده خداوند است که اگر کار و عمل ما برای خدا باشد خدا نیز یاری خواهد داد.

وی از زحمات رئیس پیشین دادگستری و دادستان گناوه تقدیر کرد و به رؤسای جدید تاکید کرد تا با تلاش مضاعف برای حل مشکلات مردم شهرستان اهتمام ورزند.

حفظ حقوق عامه مردم اولویت دستگاه قضائی است

رئیس پیشین دادگستری و دادستان پیشین در این آئین گزارشی از دوران مسئولیت خود ارائه کردند.

در این مراسم «رضا حاجب فرد» به عنوان رئیس دادگستری و «رضی الدین حاجی زاده» به عنوان دادستان شهرستان گناوه منصوب شدند و از زحمات «احمد رضا دامی» رئیس پیشین دادگستری و «حسین مسلم نژاد» دادستان پیشین تقدیر شد.

حفظ حقوق عامه مردم اولویت دستگاه قضائی است